خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیعه قلابی قمه می زند اما به جنگ صدام و داعش نمی رود

به گزارش ادیان نیوز، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شیعه قلابی برای امام حسین (ع) عزاداری می کند ولی خود را در راه امام حسین (ع) به خطر نمی اندازد، قمه می زند ولی به جنگ صدام و داعش نمی رود.

شیعه قلابی قمه می زند اما به جنگ داعش نمی رود
حسن رحیم پور ازغدی در نشست عقیدتی پاسداران سپاه تهران که صبح امروز در سالن شهید رشادی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد با بیان اینکه عنوان این نشست مشخصات دین انحرافی است و می خواهیم به تشریح اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی بپردازیم، گفت: جریان های فکری ای وجود دارند که ادبیاتشان اسلامی است ولی روش هایشان غیر از آن چیزی است که قرآن، سنت و اهل بیت (ع) ارائه کرده است.

وی در ادامه به تبیین شاخص های اسلام راستین و تشیع اصیل علوی از منظر حضرت امام رضا (ع) پرداخت و عنوان داشت: مرزهایی بین دو تفسیر از دین و مذهب وجود دارد و آن ها روش هایشان با هم متفاوت است. اسلامی داریم که اسلام سازش و تعارف است و در مقابل آن اسلام سیاسی انقلابی وجود دارد که هوشیار و عاقل است و بدون اینکه بهانه به دست دشمن بدهد، در مقابل دشمن حرف خود را می زند. امام رضا(ع) در مقابل مامون نرمش داشتند ولی با حکومت او سازش نکردند و حکومت مشروع را حق خود می دانستند. اسلام و تشیعی وجود دارد که سازشکار است و مبارزه و جهاد را در عصر غیبت وظیفه خود نمی داند ولی در مقابل، اسلام امام رضا(ع) به صراحت حرف خود را می زند.

وی در ادامه افزود: تشیع اصیل در بحث با مذاهب مسلمین منطقی و مودب و در عین حال ملتزم به ضوابط است ولی در مقابل آن ادبیات تکفیری وجود دارد که با ناسزا گفتن به مذاهب دیگر می خواهد از شیعه دفاع کند و به تفرقه دامن می زند و اهل توهین به مقدسات دیگران است. ائمه حرف های خود را بیان می کردند واز اصول تشیع کوتاه نمی آمدند.

شیعه قلابی قمه می زند اما به جنگ صدام و داعش نمی رود
رحیم پور ازغدی با اشاره به صحبت هایی که  میان امام رضا (ع) و مامون انجام شد، اظهارداشت: باید با طرف مقابل با استفاده از نکاتی که او قبول دارد بحث کنیم و اهل بیت (ع) این کار را انجام می دادند. شیعه دردمند و شیعه بی درد وجود دارد. شیعه علوی و انقلابی مانند حضرت علی (ع)، حتی اگر احتمال بدهد که خانواده ای در اطراف او گرسنه هستند و مشکل دارند، شب خوابش نمی برد ولی در مقابل شیعه هایی هستند که به فکر راحت طلبی خود بوده و به فکر مسلمین دیگر نیستند.

رحیم پور ازغدی با تاکید بر اینکه شیعه از هنر و رسانه  در دفاع از حق استفاده می کند، عنوان داشت: شیعه در مقابل آثار هنری که ممکن است که دیگران را منحرف کند نگران است و با استفاده از ابزار هنر به آن ها جواب می دهد. شیعه انحرافی درد دین ندارد و در جواب به طرف مقابل از ابزار هنر استفاده نمی کند و به او اهانت می کند. شیعه انحرافی وقتی از او تعریف می کنند، اصول را کنار می گذارد ولی شیعه اصیل، ملاک برتری و کرامت را بر تقوا قرار می دهد. شیعه امام پرست نبوده و خدا پرست است و به این دلیل مطیع امام معصوم است که او را به خدا می رساند. شیعه قلابی امام پرست است و او را به خاطر نسبش می پرستد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تشریح دیگر تفاوت های شیعه اصیل و قلابی، تصریح کرد: شیعه قلابی برای امام حسین (ع) عزاداری می کند ولی خود را در راه امام حسین (ع) به خطر نمی اندازد، ترسو و عافیت طلب است و اهل جهاد در راه خدا نیست؛ قمه می زند ولی به جنگ صدام و داعش نمی رود. شیعه حقیقی شهادت طلب است و شیعه ای که به زیارت امام حسین (ع) می رود ولی جهاد نمی کند، شیعه قلابی است.

سانسور راهپیمایی اربعین توسط رسانه های غربی
رحیم پور ازغدی با اشاره به حضور محبین اهل بیت (ع) در راهپیمایی اربعین حسینی، عنوان داشت: رسانه های غربی راهپیمایی اربعین را سانسور کردند چرا که اگر آن را منعکس می کردند در دنیا این سوال مطرح می شد که امام حسین (ع) کیست که ۲۰ میلیون نفر از سراسر دنیا به زیارت او می روند. نهضت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با نام امام حسین (ع) انجام شد و مقاومت غزه و یمن نیز نتیجه نهضت امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به بیان نشانه های شیعیان در کلام معصومین(ع) گفت: در روایت ازامام معصوم(ع) آمده است که راست گویی و رعایت حلال و حرام و امانتداری از نشانه های شیعیان است.

رحیم پور ازغدی با انتقاد از برخی انحرافات شکل گرفته در مجالس عزاداری، تصریح کرد: شیخ عباس قمی مولف  کتاب مفاتیح الجنان، سال ها قبل بیان کرده است که عزاداری ها گرفتار سه آفت ریا، غنا و بهانه دادن به دست تکفیری ها شده است. امروز رهبران داعش و گروه های تکفیری افرادی فاسد و وابسته به سرویس های جاسوسی بعضی حکومت های منطقه هستند ولی افرادی که در بدنه این گروه ها حضور دارند و عملیات انتحاری انجام می دهند به خاطر تعریفی که آن ها از شیعه به او ارائه داده اند، دست به این کارها می زنند. در اعترافات عبدالمالک ریگی آمده بود که یکی از راه های جذب نوجوانان اهل سنت به این گروه  این بود که فیلم های اهانت شیعیان تکفیری به مقدسات اهل سنت را به آن ها نشان می دادند و آن ها هم دست به عملیات های تروریستی و انتحاری می زدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: شیعه قلابی مصرف زده است و منطق معاش ندارد ولی در مقابل شیعه اصیل الگوی مصرف دارد و مراقب مصرف خود و اسراف نکردن است.
منبع : بسیج

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.