خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تقدیس شیطان اشتراک فرقه دراویش و فرقه حلقه

به گزارش ادیان نیوز، با بررسی فرقه سیاسی صوفیه و فرقه انحرافی حلقه، اشتراکی عجیب بین این دو فرقه مشخص شد. این اشتراک حکایت از تطهیر شیطان داشت.

شیطان در فرقه سیاسی صوفیه
 یوسف مردانی شیخ صوفیه کرج مقام شیطان را کلیم اللهی می‌داند و قائل است که هیچ انسانی خاک پای شیطان هم نمی‌شود!

وی در سخنانی عجیب به این نکته اشاره کرد و گفت: آقا من و تو شاگرد شیطان هم نمی‌شویم، خاک راه شیطان هم نمی‌شویم! چه می‌گویید آخه! شیطان در مقام کلیم اللهی است! ( اینجا )

در جلد دوم کتاب تذکره الاولیاء به نقل از ابوالعباس قصاب یکی از مشایخ صوفیه آمده است که: سنگ انداختن بر شیطان دور از جوان مردی است، زیرا شیطان مقامی بزرگ در قیامت دارد.

 حسن بصری از مشایخ صوفیه در این زمینه می گوید: اگر شیطان نورش را برای خلق خدا روشن کند پرستش می‌کنند او را. (تصوف اسلامی و رابطه انسان با خدا ص۱۷۶)

نظر سرکرده فرقه انحرافی حلقه در مورد شیطان
محمدعلی طاهری سرکرده فرقه حلقه در کتاب موجودات غیرارگانیک به بررسی موجودات گروه «A» می پردازد و شیطان را جزء این گروه قرار می دهد. او معتقد است که جنیان که شیطان هم جزء آنهاست، گروهی از کارگزاران الهی هستند که هریک می توانند بر اساس اختیار خود، مأموریت ویژه ای را در نظام هستی بر عهده گیرند و به انجام رسانند.

در این بخش آقای طاهری شیطان را جزء کارگزاران الهی معرفی می کند و به او مأموریت آزمایش انسان می دهد و به گونه ای این موضوع را مطرح می کند که مخاطب عام، متوجه انحراف بحث نمی شود و می پذیرد که وجود شیطان برای آزمایش انسان لازم است، در نتیجه نمی توان شیطان را موجود رجیم شده از درگاه خداوند دانست. این یکی دیگر از ترفندهای عوام فریبانه طاهری است. زیرا شیطان بر اساس نص صریح قرآن موجودی پلید و رجیم شده از درگاه خداوند است (فَإِذا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطانِ الرَّجیمِ (نحل/۹۸) چنین موجودی چگونه می تواند کارگزار الهی باشد؟

طاهری در راستای  تطهیر شیطان چنین می نویسد:
«برای به وجود آمدن چرخه جهان دوقطبی وجود یک عامل تضاد(ملک جاری کنند قانون تضاد) ضرورت داشت و برای این منظور بر اساس حکمت الهی ابلیس به فرمان سجده بر آدم اعتنا نکرد و این وظیفه را انجام داد. و در واقع او از دستور خداوند فرمانبرداری کرد.

این تیر خلاص اوست و صراحتا اعتقاد خود درباره شیطان را بیان می کند. او با استدلال نیاز به آزمایش و پخته شدن برای انسان چنین وانمود می کند که اگر شیطان نباشد به واقع انسان نخواهد توانست در مسیر خداوند قرار گیرد و شکوفایی و سازندگی در او نخواهد بود

سوالی که باید از آقای طاهری پرسید این است که: شما از کجا می دانید خداوند قبلا و در خلوت به شیطان چنین مأموریتی داده است که از فرمان من به ظاهر سرپیچی کن تا جهان دو قطبی به وجود آید؟

با توجه به تقدس شیطان از نظر عرفان سیاسی صوفیه و فرقه انحرافی حلقه با مراجعه به قرآن هویت اصلی این دو گروه را مشخص می‌کنیم.

خداوند در قران کریم در این مورد می فرماید:

انّا جعلنا الشیاطین اولیاء للذین لا یؤمنون: البته ما شیطان‌ها را سرپرستان کسانی قرار داده‌ایم که ایمان ندارند. اعراف/۲۷

انّما سلطانه على الّذین یتولّونه و الّذین هم به مشرکون: تسلّط او تنها بر کسانی است که او را به سرپرستی خود برگزیده‌اند، و آن‌ها که نسبت به او [خدا] شرک می‌ورزند (و فرمان شیطان را به جای فرمان خدا، گردن می‌نهند) نحل/۱۰۰

یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ ادْخُلُواْ فِی السِّلْمِ کَآفَّهً وَلاَ تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ: ‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، همگان به اطاعت درآیید و پای به جای، پای شیطان مگذارید که او دشمن آشکار شماست. بقره/۲۰۸

وَمَن یَکُنِ الشَّیْطَانُ لَهُ قَرِینًا فَسَاء قِرِینًا: و هر کس شیطان یار او باشد چه بد همدمى است. نساء/۳۸ / سجاد تنها
منبع : فرقه نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.