خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هیچ خطری بالاتر از رفاه طلبی، طلبه را تهدید نمی‌کند

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله مقتدایی، در اجلاسیه مدیران استانی و معاونین ستادی حوزه‌های کشور، با تبریک دهه کرامت، با اشاره به جایگاه زیارت امام رضا(ع) اظهارداشت: امام موسی بن جعفر(علیه السلام) در فضیلت زیارت فرزندشان می‌فرمایند: «کسی که  فرزندم را زیارت کرده و شبی در حرمش بیتوته کند، مانند کسی است که خدا را در عرش خود زیارت کرده باشد»

دبیر شورای عالی حوزه، در ادامه با بیان نقش مهم این اجلاس در تربیت طلاب به عنوان رهبران فکری و مذهبی آینده،  خاطر نشان کرد: با توجه به مسئولیتی که به دوش ما است، باید در این زمینه بسیار دقیق بوده و با بررسی نقاط ضعف درصدد رفع آنها باشیم، تا طلابی توانمند و مهذب را تربیت کنیم.

نیم دقیقه تاخیر داشتی!

آیت الله مقتدایی با تاکید بر اهمیت نظم در حوزه‌های علمیه، به خاطره‌ای از مرحوم قدوسی مدیر مدرسه حقانی، در رابطه با وقت شناسی اشاره کرد و بیان داشت: از یکی از بزرگان شنیدم که «نزدیک چهل سال پیش در مدرسه حقانی قم تدریس می کردم» سر ساعت هشت کلاس داشتم، وقتی وارد شدم دیدم مرحوم قدوسی مشغول قدم زدن هستند و با نهایت ادب من را نگاه کرده و گفتند نیم دقیقه تاخیر داشتید! لذا بزرگان ما  این‌گونه  برای  نظم اهمیت  قائل بودند.  

دبیر شورای عالی حوزه ، در ادامه با تاکید بر دوری از زرق و برق دنیا، تصریح کرد:  علمای بزرگ و سلف ما همگی بر دوری از دنیا تاکید داشته و امروز هم این مهم از توصیه های بزرگان و مراجع است .

 وی افزود: امام خمینی(ره) با تاکید بر ساده زیستی  از طلاب می‌خواستند تا  از زیّ طلبگی خارج نشوند، زیرا هیچ آفت و خطری برای روحانیت  بالاتر از توجه به رفاه طلبی یا حرکت در مسیر آن نیست.

رئیس شورای عالی حوزه، با تاکید بر برنامه ریزی‌هایی از سوی مدیران استانی در زمینه تربیت طلاب توانمند متخلق ، خاطرنشان کرد: نیازمند  برنامه‌های منظمی در حوزه های استانی جهت تربیت فضلای خوش فکر و با اخلاق هستیم.
منبع : خبرگزاری حوزه

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.