خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

محقق سرشناس کتاب مقدس، مسیحیت را ترک کرد

به گزارش ادیان نیوز، پرفسور «ارمن»سال ۱۹۵۵ درکانزاس آمریکا متولد شد و در دوران دبیرستان یک مسیحی انجیلی معتقد بود. او در کتاب‌های خود از شور و شوق جوانی خود به مسیحیت، به تولدی دوباره و مسیحی بنیادگرا تعبیر کرده است و بر این باور بوده که کلمات کتاب مقدس وحی الهی است که خداوند آنها را از هرگونه خطا و اشتباهی حفاظت کرده است.

اشتیاق «ارمن» به فهم کلمات کتاب مقدس، او را به یادگیری زبان‌های باستانی و همچنین مطالعه کتب نقد کتاب مقدس سوق داد. با مطالعه نقادی کتاب مقدس، او به تناقضات و اختلافات زیادی در کتاب مقدس پی برد و در حجیت آن تشکیک جدی وارد کرد. به عنوان مثال «ارمن» به این نتیجه رسید که در اناجیل تحریف‌هایی رخ داده است و معانی به کلی دگرگون شده‌اند. .

او با استناد به اسناد تاریخی معتقد است که در زمان کنستانتین بسیاری عیسی مسیح را تنها یک انسان برگزیده از طرف خداوند می‌دانستند و برخی او را هم انسان و هم خدا می‌پنداشتند و برخی نیز به الوهیت عیسی باور داشتند. در نتیجه انتساب کلمات اولیه انجیل یوحنا -که عیسی خود را «کلمه» معرفی کرده است- به یوحنای رسول، بسیار دشوار است.

«ارمن» که دانش آموخته دانشگاه کارولینای شمالی است، کرسی‌های مختلفی علمی در دانشگاه‌های معتبر آمریکا و سردبیر مجلات گوناگون مسیحی را به عهده دارد. او  چندین جایزه‌ علمی معتبر بین المللی را دریافت کرده است.

«ارمن» در مسائل مربوط به عهد جدید و مسیحیت اولیه در سطوح مختلف علمی -از دانشگاهی گرفته تا عمومی- ۲۷ کتاب را نگاشته است. سه کتاب او به عنوان متون درسی دانشگاهی پذیرفته شده و پنج کتاب او به عنوان پرفروش‌ترین کتب نیویورک تایمز شناخته شده است. برخی از این کتاب‌ها: نقل قول‌های اشتباه از عیسی مسیح، مشکل خدا، جعلیات، چگونه عیسی تبدیل به خدا شد؟ و مسیحیت گمشده می باشد. برخی کتب او به ۲۷ زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند. «ارمن» در اثر مطالعات خود، ۱۵ سال مسیحی لیبرال باقی ماند اما بالاخره به کلی از مسیحیت رویگران شد.

وی پس از سالها بررسی بر روی کتاب مقدس، نهایتا به این نتیجه رسید که مسیحیت را به علت تناقضات بی شمارش ترک کند.
منبع : فرقه نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.