خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مدعیان دروغین و ادعای برتری علمی

به گزارش ادیان نیوز، امروز برای کشف یکی دیگر از حیله های جریان مدعی یمانی به بحث علم دجال بصره می پردازیم.

طرفدران وی ادعا کرده اند که احمد الحسن علم لدنی دارد و نشانه علم لدنی هم این است که وی بیش از چهل جلد کتاب نوشته که یکی از آنها مجموعه کشف متشابهات قران می باشد.

برای کشف این شعبده و تزویر توجه به چند نکته ضروری است:

۱_ اثبات علم لدنی متوقف بر اثبات حجیت خدا و عصمت است که ادله عصمت دجال مخدوش و بارها دروغگویی و جعل و تحریف و تصحیف وی در زمینه روایات ، اثبات شده است.

حال اگر علم و کتاب ها و نوشته های او دلیل بر عصمت باشد قطعا دور منطقی پیش میاید که محال عقلی است.

به بیان ساده و عامیانه که قابل فهم انصار دجال هم باشد.

دور یعنی دو دلیل وابسته به هم باشند یعنی اثبات اینکه احمد الحسن عالم است مبتنی بر این باشد که او معصوم است و برای اثبات عصمت او به علم و نوشته های او تمسک کنیم.

مثل مرغ و تخم مرغ میشود.

۲_ علوم بر دو دسته است

علوم مربوط به معاش ( مادی)

علوم مربوط به معاد( معنوی)

در مباحث علوم مربوط به معاش یا به عبارتی علوم مادی بحث تجربه و کشفیات آزمایشگاهی امروزه حرف اول را میزند، و بر هیچ کسی پوشیده نیست که دنیای مادی گرای غرب در این کشفیات از مسلمانان سالها جلوتر است و جز اندک مسائلی، اکثریت قریب به اتفاق آن، در دسترس کشورهای استعمار گر و سلطه جو است.

که این کشور ها برای رسیدن به اهداف مادی و فرهنگی خویش گاه مطلبی را به عنوان پیشگویی مطرح می کنند در حالیکه سالها قبل به آن رسیده اند و حتی با استفاده از پیشرفت هایی که کرده اند و بر دیگر ملل مخفی مانده است، به سلطه و استعمار و استحمار میپردازند که نمونه واضح آن مستر جیکاک جاسوس انگلیسی در میان قوم بختیاری است که با نصب شوکر الکتریکی در عصا و استفاده از ماده نسوز در عمامه و ریش و نصب کهربا در نعلین خود ادعاهای فروانی کرد، حال آنکه شوکر و ماده نسوز سالها بعد، از چرخه امنیتی و رتبه بندی سری خارج شد.

ب: علوم مربوط به معاد

این علوم معمولا در قرآن و روایات مطرح شده است که یا بصورت واضح بیان شده است که از آن بعنوان معلومات یاد میشود و یا بصورت مبهم که ازآن با نام متشابهات یاد شده است.

کاری به معلومات نداریم و محل بحث ما متشابهات است

چند مساله پیرامون متشابهات را باید در نظر بگیریم

نخست اینکه ادعای فهم متشابهات نمیتواند برای ما چیزی را اثبات کند چون هرکسی میتواند تفسیر به رایی ارائه کند و ادعا کند من کشف متشابهات کرده ام، که اندازه موفقیت و بردش بستگی به نحوه استدلال و بهم چسباندن و ضرب آیات و روایات بهم دارد. که کارگاه های مطالعاتی غرب و دانشکده های اسلام شناسی خود را وقف این کار کره اند.

شاید این سوال به ذهن مخاطب خطور کند که چرا تا بحال هیچ کسی برای کشف متشابهات اقدامی نکرده است.

پاسخ واضح است چون قرآن مجید میفرماید علم آن نزد راسخون است و راسخون هم اهل البیت علیهم السلام اند ( که هیچ یک از اهل البیت علیهم السلام برای اثبات امامت خویش به متشابهات استدلال نکرده اند)

ثانیا ادعای کشف متشابهات نمیتواند اثبات کننده علم لدنی مدعی باشد و این ادعا بیهوده و لغو است

چون برای کسی قابل اثبات نیست و شناخت تفسیر به رأی از غیر آن از عهده مخاطبان معمولی خارج است، در نتیجه کسی که تسلط بر علم لدنی دارد و مقامش هم رتبه و یا بالاتر از راسخون است، متوجه درست بودن و یا غلط بودن تفسیر متشابهات میشود.

شاید بشود چنین نتیجه گرفت که علم متشابهات مختص راسخون فی العلم است نه برای اثبات خودشان بلکه برای اداره جهان هستی است.

با توجه به نکات بالا شعبده شیطان و تزویر دجال مشخص و واضح می شود که نوشتن کتاب علمی و ادعای کشف متشابهات برای اثبات امامت فقط فریب و نگه داشتن دام فریب خوردگان است.

و نوشتن کتاب علمی دلالت بر حقانیت نمی کند زیرا شیاطین انس و جن دست به دست هم میدهند تا مردم را فریب بدهند و فریب خوردگان را خواب جهل نگه دارند. /احمد عباسی

ان الشیاطین لیوحون الی اولیائهم لیجادلوکم..
منبع : فرقه نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.