خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نقشه استکبار برای تفرقه‌ افکنی میان کشورهای اسلامی

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با جمعی از اساتید و اعضا هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و جمعی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور که در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری برای ایران به دنبال داشته است، اظهار داشت: مردم ایران با تکیه بر آرمان‌های امام خمینی(ره) انقلاب را آغاز کرده و تاکنون برای تحقق آن‌ها از هیچ اقدامی دریغ نکرده‌اند.

وی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: در دوران تاریخ اسلام افراد مختلفی بر کشور ایران تسلط داشته‌اند اما اکنون حاکمیت این کشور به نظام اسلامی واگذار شده ‌و این امر تکلیف سنگینی برای مسئولان به دنبال دارد.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه نظام اسلامی نعمت الهی برای مردم ایران است، عنوان کرد: در شکر این نعمت علاوه بر اینکه باید دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم، باید رسالتی که خداوند برای ما تعیین کرده را به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اقشار مختلفی در جامعه اسلامی فعالیت دارند، بیان کرد: جایگاه و میزان توانایی هر فرد در جامعه باید مشخص شود و هر فرد باید با توجه به این دو عنصر رسالت خاص خود را انجام دهد.

آیت‌الله مصباح یزدی از انقلاب اسلامی به عنوان معجزه الهی یاد و تبیین کرد: هر چند اقشار مختلف برای تعالی جامعه اسلامی تلاش می‌کنند، اما روحانیون و دانشگاهیان فعالیت‌های علمی انجام داده و به عنوان قشر فرهیخته جامعه از آن‌ها یاد می‌شود.

وی، اسلامی بودن را تفاوت اصلی انقلاب ایران و انقلاب‌های لیبرالیستی و ملی دیگر کشورها دانست و توضیح داد: هیچ روزی از هشت سال دفاع مقدس بدون معجزه سپری نشد و این نشان از اسلامی بودن انقلاب ایران است.

آیت‌الله مصباح‌یزدی با تأکید بر اینکه انقلاب‌های دینی بسیاری در طول تاریخ انجام شده است، اظهار کرد: نعمت‌هایی که خداوند در دوران حکومت اسلامی برای مردم ایران در نظر گرفته در هیچ دوره‌ای برای ایرانیان رقم زده نشده است.

وی به موقعیت سیاسی ایران اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: اینکه شخص وزیر خارجه آمریکا در جلسات متعدد مقابل نماینده ایران حضور پیدا می‌کند و رئیس جمهور این کشور استکباری در سخنرانی‌های خود به ایران اشاره می‌کند نشان از به قدرت رسیدن جمهوری اسلامی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه یادآور شد: حفظ ارزش‌های اسلام و انتقال آن به نسل‌های آینده یکی از ارکان انقلاب اسلامی است، به همین دلیل افرادی که در این انقلاب زندگی می‌کنند باید برای تحقق این رکن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی و فرهنگی جامعه اسلامی مردم این کشور را به اهداف الهی نزدیک می‌کند، اضافه کرد: اوایل انقلاب اسلامی در جمع برخی از افراد که اکنون مسئولیت‌های مهم کشور را بر عهده دارند، گفته شد که بعد از رحلت امام خمینی(ره) کشور به اختلاف قومیتی و وضعیت لبنان دچار می‌شود، به همین دلیل نمی‌توان اسلامی بودن انقلاب را به صورت جامع ادامه داد.

آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) برای گنجاندن ولایت فقیه در قانون اساسی تلاش‌های بسیاری انجام دادند، تصریح کرد: توسط امام خمینی(ره) و تربیت شدگان او نظام اسلامی از فتنه‌ها در امان ماند.

وی با اشاره به اینکه افرادی چشم‌انداز آینده کشور را همانند لبنان می‌دانند، افزود: اتحاد کشور ایران اهمیت بسیاری دارد، به همین علت نباید میان مذاهب اسلامی و قومیت‌ها تفاوتی قائل شویم؛ اکنون استکبار نقشه‌های بسیاری برای تفرقه‌افکنی میان کشورهای اسلامی برنامه‌ریزی کرده است.
منبع : بسیج

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.