خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

غیر مسلمانان حق تسلط بر مسجد الاقصی را ندارند

به گزارش ادیان نیوز، محمود الهباش مشاور دینی و روابط اسلامی رئیس جمهور تشکیلات خودگرادان فلسطینی با احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد و با وی درباره حمایت های الازهر از ملت فلسطین و مقدسات دینی شهر قدس از جمله مسجد الاقصی بحث و گفتگو کرد.
احمد الطیب پس از این دیدار گفت: الازهر با تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی مخالف است و یادآور می شویم که این مسجد مبارک کاملا متعلق به اسلام و مسلمانان است و هیچ غیر مسلمانی حق ندارد در این مسجد شعائر خود را انجام داده یا تسلطی بر آن داشته باشد همان طور که الازهر با دخالت مسلمانان در معابد یهود و کلیسای مسیحیان نیز مخالف است.
وی افزود الازهر قرار است با تشکیل جلسه فوری علمای بزرگ الازهر، بیانیه ای در این زمینه صادر کند و از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و دولت های عربی و اسلامی و تمام مؤسسات بین المللی بخواهد به مسئولیت خود در قبال قدس و مسجد الاقصی عمل کنند و از اهانت های مکرر صهیونیست ها به این مکان مقدس جلوگیری کنند تا صلح و امنیت جهانی حفظ شود.
از سوی دیگر مشاور دینی رئیس جمهور فلسطین نیز از موضع و حمایت الازهر در قبال ملت فلسطین و تلاش های شیخ الازهر در حمایت از فلسطین در این شواریط دشوار جهان عرب و اسلام تشکر کرد.
منبع:حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.