خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف پیشین انگلیس به تجاوزهای جنسی اعتراف کرد

به گزارش ادیان نیوز، اعتراف یک اسقف پیشین کلیسای انگلیس به جرائم جنسی، جامعه انگلیس را در بهت فرو برده است.
پیتر بال، اسقف پیشین لوئس و گلاستر، چند دهه بعد از نخستین شکایت قربانیان اعتراف کرد که از ۱۸ پسر نوجوان سوء استفاده جنسی کرده است.
به گزارش رسانه‌ها، بال، ۸۳ ساله، به دو فقره تعرض به دو پسر نوجوان و یک اتهام سوء رفتار در منصب عمومی که مربوط به سوء استفاده جنسی از ۱۶ پسر نوجوان در یک دوره ۱۵ ساله از ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۲ است، اعتراف کرده است.
این اسقف پیشین دارای روابط نزدیک با شاهزاده چارلز است که در گذشته وی را «دوستی امین» خوانده بود.
انگلیس شاهد انبوهی از پرونده‌های آزار جنسی کودکان است، که برخی از آن‌ها مربوط به دهه‌های ۵۰، ۶۰ و ۷۰ میلادی بوده که از نقش کلیساها، شخصیت‌های رسانه‌ای و سیاستمداران در آن حکایت دارد.
پیشتر کلیسای متدیست (منشعب از کلیسای پروتستان) به علت جرائم جنسی اعضای این کلیسا از عموم عذرخواهی کرد. این اتفاق پس ازافشای دو هزار فقره سوء استفاده جنسی مربوط به دهه ۵۰ در این کلیسا رخ داد.
در ماه ژوئیه، لاول گودارد، قاضی نیوزلندی رسما تحقیق مستقلی درباره سوء استفاده جنسی از کودکان در انگلستان و ولز را آغاز کرد.
در همین حال، ماه گذشته هیات تحقیق درباره سوء استفاده‌های جنسی در کلیسای کاتولیک اسکاتلند خواستار عذرخواهی این کلیسا از مردم شد.
بنا بر گزارش هیات مزبور، این عذرخواهی باید به نحوی کاملا صریح و روشن صورت گیرد. 
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.