خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عدم ارائه مستند علمی قابل قبول برای مدرک دکترای محمدعلی طاهری

به گزارش ادیان نیوز، بیانیه شماره (۲) مجمع قرآن و عترت دانشجویان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در رابطه با جریان منحرف فرادرمانی و عرفان حلقه منتشر شد.
بسم الله الرحمن الرحیم
وَ لْتَکنْ مِنْکمْ أُمَّهٌ یدْعُونَ إِلَی الْخَیرِ وَ یأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ ینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکرِ وَ أُولئِک هُمُ الْمُفْلِحُون (آل عمران:۱۰۴)
امر به معروف و نهی از منکر واجبی است که ترک آن موجب رواج انحراف و از بین رفتن آیین الهی و ارزش های متعالی در جامعه می شود.
در بیانیه شماره یک بر اشتباه بزرگی که در شبکه چهار سیما اتفاق افتاده بود و با گذشت حدود پنج سال هنوز گروهی از مردم را به دام فرادرمانی و عرفان کاذب حلقه فرو می برد، اعتراض کردیم. ولی سوگوارانه به جای اصلاح گذشته و جبران مافات، با تکذیبیه نامربوطی از سوی روابط عمومی شبکه چهار سیما روبرو شدیم.
در بیانیه شماره یک اعلام کردیم که: «مراتب اعتراض خود را به مدیران شبکه چهار سیما که ادعای غیرواقعی پایه گذاری فرادمانی و سایمنتولوژی را در رسانه ملی مطرح کرده اند، اعلام می داریم و تأکید می‌کنیم که از این پس موضوعات مربوط به بهداشت و درمان را با استعلام از وزارت مربوطه و در صورت تأیید به اطلاع عموم برسانند.»
این نصحیت مشفقانه و اندرز خیرخواهانه با تکذیبیه‌ای نامربوط روبرو شد که متن آن از این قرار است: «به اطلاع عموم می‌رساند: اطلاعات ارائه شده درباره فعالیت حلقه عرفان در شبکه چهار سیما کذب محض است و این شبکه برای تولید برنامه‌های علمی خود از متخصصان، کارشناسان و افراد متدین و مقید به اصول دین و اخلاق بهره می‌برد».
اولا ما چنین اتهامی را به مدیران محترم شبکه چهار نزدیم که اعضای حلقه به عنوان نفوذی در این شبکه مشغول فعالیت هستند و انتظار بر این بود که مسئولین به سرعت مسئله را پیگیری و از ملت عذرخواهی کنند.
ثانیا: نصیحت ما دانشجویان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی به مدیران این شبکه فاخر آن است که به جای تکذیب حقایق و انکار مستندات، برای آگاه‌سازی افکار عمومی برنامه‌ریزی کنند و کذب بودن ادعاهای فرادرمانی و غیر معتبر بودن ادعای دکترای محمد علی طاهری و نادرستی خبر پخش شده از این شبکه را به اطلاع مردم برسانند. چرا که وقتی در جوابیه بیان می کنید که: این شبکه برای تولید برنامه‌های علمی خود از متخصصان، کارشناسان و افراد متدین و مقید به اصول دین و اخلاق بهره می‌برد چنین فرض می شود که حتما معرفی پایه‌گذار این فرقه نیز به تائید کارشناسان متعهد شما بوده و نگرانی ما نسبت به این مسئله بیشتر می‌شود که این کارشناسان متعهد شبکه چهار چطور این گونه مسائل را تایید می کنند!
لذا به اطلاع می‌رساند اخبار علمی فرهنگی تاریخ ۱۸/۸/۸۹ که در ساعت ۱۸ بعداز ظهر از شبکه چهار سیما پخش شده موجود است و دست به دست بین طرفداران عرفان حلقه و فرادرمانی می‌چرخد. در این برنامه محمد علی طاهری به عنوان دکتر و پایه‌گذار رشته فرادمانی معرفی شده است. لازم به ذکر است این مدرک دکترا هیچ‌گاه از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تأیید نشده و برای فرادرمانی هیچ مستند علمی قابل قبولی تاکنون ارائه نشده است.
انتشار این خبر در شبکه چهار سیما در حالی بود، که محمد علی طاهری در ارتباط با برگزاری کلاس‌های غیرقانونی فرادرمانی در تاریخ ۲۹/۱/۸۹ بازداشت شده و در تیرماه همان سال به قید وثیقه و با تعهد مبنی بر عدم برگزاری کلاس‌های فرادرمانی آزاد شده بود. در این شرایط شبکه چهار سیما او را دکتر و پایه‌گذار فرادمانی معرفی کرد و پس از چند سال هنوز هیچ تکذیبیه‌ای برای این خبر نادرست ارائه نداده است.
مدیران محترم شبکه چهار بهتر است از کارشناسان آگاه تر استفاده کنند و متوجه مسئولیت خطیر خود در قبال دین و فرهنگ جامعه باشند. از روابط عمومی وزارت بهداشت و خبرگزاری‌های محترمی که بیانیه اول را منتشر کردند و در چند روز گذشته با تحمل فشارهای گوناگون از مفاد بیانیه حمایت کردند، سپاسگذاریم. 
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.