خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هدیه عرفان سیاسی صوفیه و عرفان شیطانی حلقه به مریدان خود!

به گزارش ادیـان نیوز، تحریف عقاید به نام روشنفکری امریست که امروزه در فرقه سیاسی صوفیه و عرفان حلقه طاهری با ارائه قرائت متفاوت از موضوعات اعتقادی به وضوح قابل مشاهده است و این درحالیست که این افراد برای توجیه انحرافات خود بیان می‌کنند الان قرون وسطی نیست!
 با مراجعه به کتب تاریخی پی می‌بریم که یکی از مهم‌ترین ویژگی قرون وسطی استفاده نکردن از قوه عقلانی بوده و شدیدا با تعقل و عقلانیت مخالفت صورت می‌گرفته است. نکته جالب این ادعا از طرف محمد علی طاهری و بزرگان فرقه سیاسی صوفیه آن است  که این دو گروه علی رقم ادعای خود کاملا مخالف استفاده از عقل در عرفان ساختگی خود هستند. 
۱- از عقلتان استفاده نکنید چیزی که به شما دستور داده می‌شود به خیرتان است. (۱)
 
 ۲- عارف به خوبی فهمیده است که زمان‌هایی که می‌خواهد به روی پله عشق گام گذارد، باید عقل را‌‌‌ رها کند (۲)
یکی از عوامل مهم خودکشی فشارهای روحی، روانی و فرار از ناملایمات روزمره می‌باشد. پاول پرتزل بعد از تحقیقات گسترده در کتاب خود مهم‌ترین عامل خودکشی را فشارهای روانی می‌داند (۳)
روزنامه رسالت در دهه۷۰ با انتشار مقاله‌ای یکی از مهم‌ترین علل خودکشی در جامعه را عدم ایمان واقعی به خدا دانست (۴) این در حالیست که مجله مکتب اسلام چندی قبل به نقل از دکتر «هارتیلوس» محقق سوئدی مهم‌ترین علل خودکشی را رویگردانی از مذهب دانست (۵)
امروزه با توجه به ادعای فرقه‌های انحرافی مبنی بر ارائه عرفان اسلامی شاهد اتفاقات عجیبی هستیم که نشان از فشارهای روحی و روانی وارد بر اعضای آن‌ها می‌باشد و مهر بطلانی بر تفکرات و اعتقادات به ظاهر اسلامی آن‌ها می‌باشد.
با بررسی و رصد فرقه سیاسی صوفیه و عرفان شیطانی حلقه به موارد مختلفی از خودکشی اعضا و مریدان پی خواهیم برد که بدون شک این امر به خاطر فرار از فشارهای روحی و روانی و نتیجه رویگردانی از مذهب و پیوستن به عرفان ساختگی می‌باشد.
 در کتاب نابغه علم و عرفان فرقه سیاسی صوفیه از خودکشی فقرا به عنوان کرامت و عشق به قطب یاد شده است که این امر دقیقا چندی قبل توسط طرفداران منافقین خلق صورت گرفت. در این کتاب آمده است:
بسیاری از شاگردان به واسطه مقامات و حالاتی که از استاد دیده بودند مجذوب شدند از جمله یکی از آن‌ها پس از مرحوم حاجی خود را سوخته بود. (۶)
 
لازم به ذکر است چندی قبل هم در خانقاه امیرسلیمانی کرج یکی از فقرا با به آتش کشیدن خود به رونمایی از نتیجه عرفان سیاسی پرداخت، البته در جای دیگری از کتاب نابقه علم و عرفان با افتخار از خودکشی فقیری به خاطر عشق و محبت به پیر خود یاد می‌کند:
یک نفر درویش پابرهنه به طوری مجذوب شده بود که روز‌ها هنگام درس حاجی می‌آمده و سر را به روی زانوی حاجی گذاشته به چشمان او نگاه می‌کرد و مرتب می‌گفت: «یا دوست با ما باش» هرچند شاگردان خواستند او را منع کنند حاجی اجازه نمی‌داد بالاخره موقع درس، در را بستند و نگذاشتند او وارد شود او چون چنین دیده بود از پشت بام بالا رفته و با صدای بلند گفته بود یا هادی المضلین و خود را از بام مدرسه پایین انداخته بود. (۷)
 
با توجه به یکی بودن عرفان حلقه و عرفان ساختگی صوفیان عارف نما در ایجاد فشار روحی و روانی به مریدان خود و گرفتن مذهب و آرامش از آن‌ها می‌توان از خودکشی دانش آموز منطقه پنج تهران به نام (م. پ) و یا دانشجوی اصفهانی به نام (س. خ) نام برد که نشان از بطلان عرفان ساختگی حلقه می‌باشد.
 
انسان در هر مکتب و مذهبی که پا می‌گذارد به دنبال آرامش و حقیقت هست و متاسفانه در این دو فرقه از این خصیصه سوء استفاده می‌کنند و با ادعای روشنگری و عرفان، عده‌ای را به دور خود جمع می‌کنند و آرامش روحی و روانی را از آن‌ها می‌گیرند و کار را به جای می‌رسانند که مرید، تحت فشار روحی و روانی شدید یا دست به خودکشی می‌زند یا خودسوزی! آری هدیه عرفان ارئه شده این دو فرقه به مریدان خود گرفتن آرامش و خودکشی و خودسوزی می باشد./ سجاد تنها
۱-نورعلی تابنده، جلسه سخنرانی ۶مهر۱۳۹۲
۲-علی محمد طاهری، انسان از منظر دیگر، صفحه۷۶
۳-پاول پرتزل، درک افراد مایل به خودکشی و مشاوره دادن به آنان، جلد اول صفحه۴۸
۴-روزنامه رسالت، مورخه ۱۸/۱۰/۱۳۷۰
۵-مجله مکتب اسلام، شماره ۱۲، صفحه ۵۴
۶-نابقه علم و عرفان، انتشارات حقیقت، صفحه ۳۶
۷-‌همان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.