خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعای آیت‌الله خزعلی برای امام(ره) چه بود؟

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و از شاگردان آیت‌الله خزعلی درباره ابعاد شخصیتی آیت‌الله خزعلی، اظهار داشت: آیت‌الله خزعلی از شخصیت‌هایی است که در عرصه‌های مختلف از انقلاب اسلامی دفاع کرده و همواره تابع رهبری بوده است.
وی ادامه داد: آیت‌الله خزعلی در زمان حضرت امام‌خمینی(ره) یکی از طلاب رشید، صریح و قاطع بودند. ایشان درس تفسیری را در مسجد فاطمیه قم داشتند که من نیز در این جلسات شرکت می‌کردم. در دوره‌ای که امام(ره) در تبعید بودند آیت‌الله خزعلی همواره برای امام این‌گونه دعا می‌کردند که “آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست هرکجا هست خدایا به سلامت دارش” و این از دعاهای همیشگی او بعد از درس‌شان بود؛ آن هم در آن دوران که کسی جرأت نمی‌کرد با این صراحت از امام(ره) و آرمان‌های ایشان حمایت کند.
عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: آیت‌الله خزعلی درپایان درس تفسیر همیشه این دعا را می‌کردند و در صحنه منبر نیز او یکی از وعاظ معروف، مشهور و دانشمند بود که خیلی از ایام حساس به مشهدمقدس دعوت می‌شد و من نیز آن زمان طلبه مشهد بودم و وقتی آیت‌الله خزعلی به مشهد می‌آمد جمعیت زیادی برای استقبال از او اجتماع می‌کردند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: افکار آیت‌الله خزعلی افکار حضرت امام(ره)، دفاع از ولایت و انقلابی بود و شخصیت مؤمن و مخلصی داشت و با تمام و شجاعت از آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) در منبر دفاع می‌کرد.
وی با اشاره به دوران تبعید آیت‌الله خزعلی افزود: او مدت‌ها در تبعید بود و از اولین افرادی بود که فرزندش در جلوی در خانه به وسیله ساواک شربت شهادت را نوشید و او نه تنها از این واقعه ناراحت نشد، بلکه این موضوع را یکی از مواهب الهی می‌دانست.
عضو جامعه روحانیت مبارز درباره دوران پس از امام(ره) یادآور شد: آیت‌الله خزعلی بعد از دوران امام(ره) خدمت مقام معظم رهبری بود و کمتر کسی را داریم که حتی مواضع فرزندش را رد کرد، اما او این کار را انجام داد و با صراحت اعلام کرد که من مواضع فرزندم را قبول ندارم و او را نصیحت کردم و نصیحتم در فرزندم اثر نگذاشته و از فرزندش و مواضع او تبری جست.
حجت‌الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: آیت‌الله خزعلی شخصیت کم نظیری در بین علمای ما بود؛ چه در بعد ولایت‌پذیری و چه در صیانت و تقوا و او شخصیت باسوادی بود؛ من در مقابل عظمت او خضوع می‌کنم و شنیدن وفات این عالم ارزشمند برای من دشوار است و تحمل مصیبت او دشوارتر
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.