خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اقدام جالب شیعیان در برپایی جشن مشترک با مسیحیان / عکس

به گزارش ادیان نیوز، انجمن جوانان جنبش اسلامی نیجریه مراسم مشترک با مسیحیان این کشور در شهر زاریا برگزار کردند.
در این برنامه که در سالن کنفرانس شواری جوانان نیجریه برگزار شد تعداد زیادی از مسیحیان و مسلمانان از جمله شاگردان شیخ ابراهیم زکزاکی و مسیحیان چهار کلیسای اونجلیک آفریقای غربی، باپتیست، CTC و COCIN شرکت کردند.
در این مراسم، شیخ ابراهیم طاهر درباره دیدگاه اسلام درباره زندگی حضرت عیسی مسیح صحبت کرد و بر اهمیت همزیستی مسالمت‌آمیز بین مسلمانان و مسیحیان تأکید کرد.
این برنامه با خواندن دعا و قرائت قرآن کریم آغاز شد. سپس اسماعیل عثمان، رئیس انجمن جوانان جنبش اسلامی نیجریه شعبه زاریا به مهمانان خوش‌آمد گفت و سخنران مراسم «شیخ ابراهیم طاهر» را معرفی کرد.
شیخ ابراهیم طاهر با بیان این که صحبت کردن درباره حضرت عیسی (ع) هیچ وقت خسته‌کننده نمی‌شود زیرا اقیانوسی است که عمقش ناپیداست گفت: «خدا به حضرت عیسی (ع)، شخصیت و فضایل برجسته و عالی  ارزانی داشت که هیچ کس جز خداوند نمی‌تواند آنها را به طور شایسته درک کند.»
او به تولد حضرت عیسی (ع) اشاره کرد و گفت: «یکی از معجزات متعدد زندگی حضرت عیسی (ع) میلاد اوست که همچنان به عنوان معجزه‌ای عالی باقی مانده است.»
مالام ابراهیم طاهر همچنین درباره ظهور حضرت عیسی در آخرالزمان که همزمان با ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) خواهد بود توضیح داد. او اضافه کرد که ظهور این دو سیمای تابناک، همدلی، صلح و سعادت ابدی را که جهان قرن‌ها در انتظار آن بوده به همراه خواهد آورد.
تکفیری ها دشمن مشترک مسلمانان و مسیحیان هستند
به گفته وی، مسلمانان و مسیحیان اشتراکات روحانی زیادی دارند که منجر به ایجاد وحدت بین آنان می‌شود. او تأکید کرد که خشونت‌های فرقه‌ای که این روزها تکفیری ها به راه انداخته اند، حرکتی جعلی و دروغین است که توسط دشمنان مشترک مسلمانان و مسیحیان به راه افتاده است.
او ادامه داد: «گفتمان و تقریب هم جهاد است، زیرا هدف جهاد ایجاد صلح و سازگاری است. اگر واقعا می‌خواهیم حضرت عیسی (ع) و امام مهدی (عج) از ما خوشنود باشند، بیایید همه رفتار نیکی داشته باشیم و همدیگر را دوست بداریم.» او اضافه کرد: «وقتی حضرت عیسی (ع) و امام مهدی (عج) ظهور کنند آنها فقط با کسانی خواهند بود که قلبشان مملو از عشق به همنوعانشان است و تلاش‌هایشان در راستای ایجاد صلح و همدلی است.»
شیخ ابراهیم طاهر خاطر نشان کرد: «عصر ظهور، بلکه زمان همدلی و توسعه خواهد بود. در آن زمان، دین واحدی برقرار خواهد شد که همه، پیرو آن خواهند بود؛ همه اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی یک خانواده و یک جامعه خواهند بود.»
وی به مسلمانان و مسیحیان درباره خشونت و حملات لفظی هشدار داد و اضافه کرد: «با این اوصاف، هر مسیحی که حضرت مهدی (ع) را تکذیب کند برادرش حضرت عیسی (ع) را تکذیب کرده و هر مسلمانی که حضرت عیسی را تکذیب کند قرآن را تکذیب کرده است.»
او از شرکت‌کنندگان خواست که پیام صلح را به همه جهان برسانند و همه جا گسترش دهند و گفت: «حضرت عیسی (ع) و امام مهدی (عچ) شاهد اعمال شما در پیشگاه خداوند خواهند بود.»
خاطر نشان می شود در شرایطی که گروهک تروریستی بوکو حرام به دنبال انجام فجایع انسانی در آفریقا و ایجاد شکاف بین مردم نیجریه است، اقدام شاگردان شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان بحرین، از اهمیت بالایی برخوردار است.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.