خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فیلم ایرانی محمد رسول الله (ص) در آیینه نقد فنی و سیاسی

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه مصری نیل نت آنلاین، بعد از اکران فیلم محمد رسول الله(ص) ساخته کارگردان ایرانی مجید مجیدی که زندگی پیامبر رحمت را از زمان ولادت تا کودکی به تصویر کشیده است، رسانه های مصری به بررسی بازتاب های انتشار این فیلم، پیامدهای دینی آن و عکس العمل اقشار مختلف مصر در قبال این اکران پرداختند. 
«تم عرض فیلم “محمد رسول الله فی الخمیس الموافق (۲۷ آب/ أغسطس ۲۰۱۵ ) فی حوالی ۱۴۳ دار عرض سینمائیه فی إیران، بعد عرضه فی الافتتاح الرسمی لمهرجان أفلام العالم فی مونتریال بکندا.»
این فیلم بعد از اکران آن در جشنواره ی فیلم کانادا هم اکنون در ۱۴۳ سینمای ایران در حال اکران است.
علی رغم دیدگاه دوگانه دانشگاه الازهر مصر در مورد اکران این فیلم و تجسید انبیای الهی و بعد از تذکرات متعدد الازهر در مورد شعله ور شدن آتش اختلافات شیعه و سنی، ایران اقدام به اکران این فیلم کرد، زیرا بارها از تریبون های بین المللی اعلام شده بود که هدف از ساخت این فیلم چیزی ترمیم چهره اسلام ناب محمدی (ص) که توسط گروه های تکفیری در سراسر جهان مورد تخریب و تحقیر قرار گرفته، نبوده است. 
چنین به نظر می رسد که این فیلم هم اکنون به جای ارزیابی به عنوان یک کار هنری، به یک بازی سیاسی شبیه شده باشد. چرا که بسیاری از رسانه های وابسته به دولت مصر می کوشند تا این اثر را به دور از هرگونه ارزش هنری، از منظر سیاسی مورد ارزیابی قرار دهند. برای مثال روزنامه ی الکترونیکی (الیوم السابع) با انتشار مقاله ای در تاریخ ۳ آگوست ۲۰۱۵ با انتقاد از انتشار و اکران این فیلم در بین مردم ترکیه به طور مستقیم رابطه ذهنی بین انتشار آن و سکوت اعضای اخوان المسلمین که هم اکنون در ترکیه پناهنده هستند،در قبال اکران آن ترسیم کرد و بار دیگر از این پدیده هنری برای خدشه دار کردن چهره اخوان المسلمین در برابر افکار عمومی مصر استفاده کرده و دلیل انتشار این فیلم در ترکیه را طمع این کشور در تحکیم روابط با ایران بعد از توافق هسته ای با غرب دانست.
کاملا واضح است که برخی از رسانه های مصری با شیطنت رسانه ای درصدد سوق دادن ذهنیت مردم مصر به مسائل سیاسی و استفاده از این خبرها به نفع اهداف خود هستند. 
اما حتما این سؤال برای مخاطبان اینگونه رسانه ها پیش خواهد آمد که هم اکنون چه رابطه ای بین یک کار هنری و تجسید انبیاء الهی و مسأله اخوان المسلمین مصر در ترکیه وجود دارد؟! و آیا انتشار این فیلم در ترکیه در ارتباط مستقیم با تحکیم روابط دو کشور ایران و ترکیه است و آیا اکران این فیلم در جشنواره کانادا و نمایش آن در سینماهای این کشور نقطه شروعی برای برقراری روابط حسنه ایران با کاناداست؟!
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.