خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سبک زندگی را می توان در فضای مجازی هم ترویج داد

به گزارش ادیان نیوز، فرشته روح افزا معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به تاثیرات فضای مجازی در سبک زندگی عنوان کرد: جهان مجازی فضای نو و جدیدی برای شکل دهی به یک زندگی دوم مجازی را در اختیار بشر قرار داده است و فرد می تواند در زندگی دوم مجازی با چهره ی مطلوب و دلخواه خود حضور پیدا کرده و با دیگران به تعامل بپردازد.
وی افزود: شبکه های اجتماعی موبایلی محبوب ترین بخش های فضای مجازی برای استفاده عموم هستند و همه سعی می کنند در رسانه های اجتماعی حضور پیدا کرده و ضمن تولید محتوا برای خود مخاطبان ثابتی دست و پا کنند.
روح افزا ادامه داد: دشمنان برای سرگرم کردن جوانان و حتی افراد کهنسال ما که در فضای مجازی فعالیت دارند جذابیت هایی را قرار داده است که باعث می شود فرد از سبک زندگی اسلامی دور شده و به سوی غرب گرایش پیدا کند.
معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: بهتر است حتی در فضای مجازی نیز اعتقاداتمان را فراموش نکنیم و حتی در برخی موارد در صورت لزوم به صورت مجازی امر به معروف و نهی از منکر کنیم و سعی در ترویج سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.
وی گفت: چرا دختران محجبه ی ما که با زینت چادر خود را می پوشانند حرمت چادر را زیر پا گذاشته و با بد حجابی از نوع چادر در شبکه های اجتماعی ظاهر می شوند و حجاب فاطمی را زیر سوال می برند.
روح افزا بیان کرد: پسران با عکس هایی غیر متعارف که از بدن و اندام خود می گذارند اعتقادات سست خود را  نشان می دهند و فرهنگ را به حاشیه می کشانند که این نشان دهنده ضعف فرهنگی خانواده هاست.
معاون فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ما نمی گوییم حضور در این شبکه ها اشکالی دارد اما نباید فرهنگ اصیل ایرانی و دین را با حضور غیر متعارف در شبکه های اجتماعی زیر سوال ببریم.
وی مطرح کرد: هم اکنون تاثیرات منفی رسانه های اجتماعی بیش از اثرات مثبت آن ها بوده و این رسانه ها ابزاری برای ترویج اباحی گری، زندگی فردگرایانه و فروپاشی خانواده ها،  نابودی ارزش ها و اتلاف سرمایه های جامعه در دنیای واقعی شده اند.
منبع: زنان خبر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.