خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پذیرایی یک مسجد از رهبران مسیحی کنیا / عکس

به گزارش ادیان نیوز، برای اولین بار در تاریخ کنیا، دیروز، تعدادی از رهبران مسیحی این کشور در مسجد جامیا در شهر نایروبی این کشور حاضر شدند تا حمایت خود از گسترش صلح و گفتگو بین پیروان ادیان را نشان دهند.
حضور رهبران مسیحی در نماز جمعه مسلمانان
این رهبران که مورد استقبال علما و مسئولین مسجد قرار گرفتند از کلیساها و گروه‌های مختلف مسیحیان کنیا بودند. آنها به هزاران مسلمان حاضر در مراسم نماز جمعه پیوستند و به خطبه نماز گوش فرا دادند.
این دیدار در حالی برگزار شد که کنیا در حال آماده شدن برای روز ملی صلح است که دوشنبه این هفته برگزار خواهد شد و تلاشی برای ترویج صلح و دوستی در بین گروه‌های مختلف و مبارزه با خطر تفرقه و خشونت در این کشور افریقایی خواهد بود.
انتظار می‌رود که در روزهای آینده، رهبران مسلمان هم در حرکتی متقابل، از کلیساها و سایر مؤسسات دینی کنیا بازدید به عمل آورند.
در خطبه نماز جمعه، شیخ عبداللطیف اساجی یکی از اعضای مدیریت مسجد جامیا بر لزوم سازگاری  مسلمانان با مسیحیان و پیروان سایر ادیان تأکید کرد و گفت: «بیایید همه در راستای آشتی تلاش کنیم.»
دانیال جوما رهبر کاتولیک و مدیرعامل سازمان جهانی صلح هم که بعد از مراسم نماز جمعه با مسلمانان صحبت کرد ابراز امیدواری نمود که مسیحیان و مسلمانان از مرحله مدارا با یکدیگر پا فرا گذارند و همکاری مؤثر برای بهتر کردن جامعه را آغاز کنند.
تروریسم، منجر به شکاف بین پیروان ادیان شده است
دبیر مسجد جامیا عبدالحمید اسلچ گفت: «سالهای بسیاری پیروان همه ادیان کنیا در کنار هم در صلح و دوستی زندگی می‌کردند تا این که تروریسم شروع به ایجاد شکاف بین آنها کرد.»
بیلو کرو یکی دیگر از اعضای مسجد و دیگر سخنران این مراسم گفت: «بازدید مسیحیان از مسجد مسلمانان، می‌تواند باعث افزایش درک و همدلی بین پیروان ادیان مختلف کنیا شود و سوءتفاهم‌هایی را که ممکن است به نابردباری دینی منجر شود برطرف کند.» وی ادامه داد: «بیایید از مقصر دانستن همه پیروان یک دین برای جنایتی که یک نفر از آنها انجام می‌دهد خودداری کنیم.»
بعد از اتمام نماز جمعه، رهبران مسیحی از بخش‌های مختلف مسجد بازدید و با مسلمانان حاضر گفتگو کردند. بعد از مراسم هم ضیافت نهاری از طرف مدیریت مسجد جامیا برای مهمانان برگزار شد. 
خاطر نشان می شود در سال‌های اخیر گروه نظامی الشباب حملات تروریستی متعددی در کنیا انجام داده است که باعث ایجاد تنش‌هایی بین پیروان ادیان در این کشور شده است، هرچند جامعه مسلمانان کنیا همواره جنایات این گروه را محکوم کرده و اعلام کرده است که اعمال آنها مخالف اسلام است. 
منبع:حوزه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.