خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هر منتظر امام زمان «عج» باید یک دوست اهل سنت داشته باشد / فیلم

به گزارش ادیان نیوز، پنجمین همایش هیأت های محوری و برگزیده کشور با حضور مدیران بیش از پانصد هیأت مؤثر، محوری و برگزیده از همه استان های کشور در شهر مقدس قم برگزار شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در این همایش با اشاره به نقش محوری هیأت ها در جامعه درباره لزوم پرداختن آن ها به اصول مشترک بین شیعه و سنی از جمله محبت امام علی(ع) اشاره کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با لحاظ دیدی واقع بینانه به فعالیت های هیأت های مذهبی، اظهار داشت: حتی اگر مقوله ای به نام دین را هم در نظر نگیریم، هیأت های مذهبی یکی از موثر ترین حرکت های اجتماعی برای اصلاح و رشد فرهنگی جامعه به حساب می آید.

 استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به امام خمینی(ره) بر اینکه برخی از انقلابیون غیر مسلمان و ضد دین با جلسات عزاداری مخالف بوده وآن را مخالف رشد سیاسی می دانستند، افزود: به تعبیر امام(ره) همین روشنفکران اگر بدانند هیأت ها و جلسات عزاداری چه فوایدی دارد و به ویژگی های اجتماعی آن پی ببرند، خودشان هم با اینکه به دین معتقد نیستند جلسه روضه راه می انداختند.
 
وی با اشاره به اثر اجتماعی عزاداری اربعین امام حسین(ع) که به یک حرکت منطقه ای و بارز در سطح جهان اسلام تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: حتی بدون در نظر گرفتن اسلام و دین، عظمت این حرکت تعجب ها را بر انگیخته است. چنین نیروی عظیمی که بیش از ۲۰ میلیون نفر خطر را می پذیرند و عازم راهی سخت می شوند را هیچکدام از دشمنان اسلام ندارند.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه معادلات غربی ها در عرصه جهانی به هم ریخته است، تصریح کرد: دشمن خود به اهمیت و قدرت هیأت های مذهبی پی برده است اما نباید انتظار داشت که به این قدرت و عظمت اعتراف کند.
 
وی با تاکید بر اینکه روضه امام حسین (ع) می تواند سطح تحلیل سیاسی در جامعه را افزایش دهد، تاکید کرد: اگر کسی با واقعه عاشورا دقیق آشنا شود تعجب نمی کند و می داند که چه مراحلی پشت سر گذاشته شد تا به واقعه عاشورا ختم شد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیئت ها سرچشمه حفظ مساجد نیز هستند، تاکید کرد: هیأت ها و مساجد هم با هم تعاملاتی دارند و به ویژه هیأت داری برکات و خیرات فراوانی دارد.
 
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه در ایام غدیر باید حداقل ۳ روز جشن گرفته شود، افزود: وام دادن در این دوره توسط خود امام علی(ع) تضمین شده است.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید اهل تسننی که به امام علی (ع) علاقه دارند مود توجه هیأت ها قرار گیرند، خاطرنشان کرد: باید از این طریق از داعشی که کودک ۳ ساله را به جرم اینکه نامش فاطمه است می کشد برائت جست.
 
وی با اشاره به اینکه نباید بین اتباع مختلف در کشور تفاوت گذاشت، تصریح کرد: عید غدیر عید وحدت است و باید عزاداری امام حسین(ع) را مشابه آن محل اتحاد قرار دهیم.
 
حجت الاسلام پناهیان در مورد اینکه شیعه و سنی در محبت امام علی (ع) مشترک هستند، افزود: خود شیعیان هم به ندرت شیعه حقیقی هستند و بیشتر محب امام علی(ع) هستند و از این جهت با اهل تسنن وحدت دارند.
منبع : رجانیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.