خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشیع لندنی در فاجعه منا هم مردود شد!

به گزارش ادیان نیوز، فاجعه بی‌نظیر و تاسف‌بار روز عید قربان منا چه نتیجه کودتای داخلی وابستگان به دستگاه حکومتی آل سعود دانسته شود و چه حاصل بی‌تدبیری، سوء مدیریت، بدسلیقگی، کم‌تجربگی ماموران و با هر عامل دیگری که توجیه شود، اما آنچه روشن بوده و همگان دیده‌اند، خشم امت اسلام و حتی مردم جهان از قتل عام انسان‌های بی‌گناه است.
اگر فوق‌العاده خوش‌بینانه به این فاجعه نگریسته شود، بی‌کفایتی حکام نالایق و خائن سعودی برداشت می‌شود، اما گویا عده‌ای همچنان خود را به خواب زده و در مقابل خورشید دنبال دلیل نور هستند و می‌توان گفت، این حادثه اسفناک، بار دیگر مرز بین مسلمانان واقعی و مسلمان‌نماهای وابسته به صهیونیسم و غرب را آشکار ساخت.
با وقوع این فاجعه ضداسلامی از جانب حکام سعودی، جهان در غم فرو رفته و مراجع عظام تقلید و در راس آنان مقام معظم رهبری و آیات عظام “مکارم شیرازی”، “جوادی آملی”، “نوری همدانی”، “صافی گلپایگانی” و … به شدت از سوء مدیریت رژیم سعودی انتقاد کرده‌اند.
در مقابل این موضع فعالانه بزرگان حوزه، اما صادق شیرازی بدون محکوم کردن فاجعه غمبار و اسفناک منا، به مقدار ناچیز و غیرقابل اعتنایی اکتفا و درس خارج خود را در روز شنبه تعطیل اعلام کرده و از اینجا می‌توان، برخی از علائم وحدت دو جریان تندروی تشیع لندنی و وهابیت تکفیری را فهمید.
حالا از اینکه مگر قرار بوده در درس خارج این مهره تشیع لندنی چه بگذرد و چه علم جدیدی بر آموخته‌های طلاب و شاگردان افزوده شود که خود محتاج تدقیق و امعان نظر در محتوای جلسات عمدتا بی‌محتوای صادق شیرازی است، اما اینکه چرا فردی که خود را به دروغ مرجع تقلید(!) خوانده در برابر وقایع جهان اسلام سکوت اختیار می‌کند، هویت این جریان را بیشتر از پیش عیان می‌کند.
البته پرواضح است که صادق شیرازی و جریان تشیع لندنی نباید نگاه خشمی به رژیم وهابی سعودی داشته باشند؛ چرا که این جریان انحرافی نور چشم وهابیت تکفیری هستند و خدمات ارزنده و شایان تقدیری را به آنها ارائه کرده‌اند.
برای اثبات این ادعا ذکر همین نکته کافی است که در بیشتر اوقات، به دست آوردن روادید عربستان برای مسلمانان ایران بسیار دشوار بوده و در نقطه مقابل، وابستگان به فرقه انحرافی شیرازی با استقبال نمایندگی سعودی برای اعطای روادید مواجه هستند.
از طرف دیگر، هر دو فرقه انحرافی مسلمان‌نما، نوکران و جیره‌خواران غرب هستند و در این موضوع مشترک هستند که در برابر دریافت وجوهی کلان از اربابان خود، تخریب پایه‌های اسلام و مسلمین را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
این فاجعه، اولین محل آزمون جریان صادق شیرازی نبوده و حتما نیز نخواهد بود. آنها در برابر کشتار و نسل‌کشی مسلمانان مظلوم فلسطین و وقایع دیگر امت اسلام نیز سکوت کرده و خم به ابرو نمی‌آورند.
علاوه بر جریان صادق شیرازی، فرقه‌های سیاسی که خود ادعای مسلمانی و تشیع دارند نیز تاکنون در برابر چنین وقایعی هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.
در همین راستا، فرقه سیاسی تابنده تلاش کرد تا از کنار این فاجعه عظیم ضدبشری به سکوت عبور کرده تا مبادا دوستان آنها در جبهه ضداسلامی وهابیت تکفیری و غربی‌ها از رفتار آنها آزرده‌خاطر شوند.
گفتنی است، سقوط جرثقیل در مکه در زمانی اتفاق افتاده که طوفانی در کار نبوده و بادی با سرعت پائین در حال وزیدن بوده که نمی‌توانسته عامل سقوط آن باشد و در فاجعه عید قربان منا نیز دست کم بی‌کفایتی و سوء مدیریت مسئولان سعودی بر جهانیان آشکار شده و “لااقل می‌توان آنها را مقصر معرفی کرد”. 
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.