خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آغاز شناسایی اجساد ایرانی در سردخانه‌ها

به گزارش ادیان نیوز، سیدعلی مرعشی در گفت‌وگویی، آخرین وضعیت مجروحان و مفقودین حادثه منا را تشریح کرد.
 
وی گفت: هم اکنون ۳۱۶ نفر از زائران مفقود هستند و ۱۵۵ نفر نیز در این حادثه جان باخته‌اند که به امید خدا از مغرب و عشا تحرک مناسبی در جهت شناسایی و تحویل اجساد خواهیم داشت.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مورد این تحرک توضیح داد: عصر امروز جلسه‌ای بین مسئولان سعودی و تیم مرکز پزشکی و سازمان حج و زیارت برگزار شد که ثمرات مناسبی داشته و امیدواریم که بتوانیم به سردخانه‌های سعودی راه پیدا کنیم و آنهایی که شناسایی شده‌اند توسط سعودی‌ها را تعیین تکلیف کرده و مقدمات ارسال اجساد به جده و ایران را فراهم کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: بر سر نحوه انتقال اجساد از مکه به جده هنوز توافقی صورت نگرفته و اگر سعودی‌ها قبول کنند که اجساد را به جده منتقل کنند اتفاق خیلی خوبی است.
 
مرعشی ادامه داد: از صبح امروز کارهای مربوط به صدور گواهی فوت و تشکیل پرونده برای جانباختگان انجام شده و امیدواریم بتوانیم پس از تحویل گرفتن اجساد آنها را بلافاصله به ایران برگردانیم.
 
وی به پرواز ساعت ۸:۳۰ صبح فردا به مقصد ایران از عربستان اشاره کرد و گفت: به طور قطع در این پرواز هیچ جسدی وجود نخواهد داشت اما در بین زائران مجروحان و بیماران نیز حاضر خواهند بود.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در مورد تعداد مجروحانی که در اولین پرواز به ایران می‌آیند، گفت: هنوز تعداد این افراد مشخص نیست و ما در حال تکمیل پرونده پزشکی آنها هستیم و نمی‌دانیم سعودی‌‌ها در پرواز اول به چند نفر از مجروحان اجازه خروج می‌دهند.
 
مرعشی به بازگشت تیم‌های تفحص مرکز پزشکی حج و زیارت از طائف و جده خبر داد و گفت: به نظر نمی‌آید که عدد قابل توجهی از مفقودین ما در میان مجهول‌الهویه‌ها و مجروحان باشند. ضمن اینکه حال افرادی که با دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند نیز وخیم است و امید چندانی به زنده ماندن آنها نیست.
 منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.