خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فاجعه منا و ماهی‌گیری رسانه مسیحیت صهیونیستی از آب گل‌آلود

به گزارش ادیان نیوز، تارنمای اینترنتی وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی با درج گزارشی با عنوان ” فاجعه منا؛ مسئولانی که تسلیت نگفتند و حمله کردند”، از موضع‌گیری مقامات جمهوری اسلامی ایران در برابر فاجعه منا انتقاد کرده و انتظار داشته که این فاجعه از طرف مسئولان ایرانی به عربستان تسلیت گفته شود!
اگر اندک تاملی از جانب نویسندگان این گزارش به عمل می‌آمد، به این نتیجه می‌رسیدند که ملت ایران خود داغدار این فاجعه است و بیش از یکصد و شصت کشته و تعداد بیشتری مجروح و مفقود داده و انتشار چنین گزارش‌هایی- آن هم از جانب سایتی که حاضر به دیدن کمترین شادی و خوشبختی برای مسلمانان نبوده و نیست- در واقع توهین به ملت ایران به حساب می‌آید.
از طرف دیگر، مسئولان ایرانی بارها و بارها تقاضای حضور نیروهای امدادی و پزشکی در مکه و کمک به حجاج ایرانی و غیر ایرانی را داشته‌اند که این درخواست با کارشکنی رژیم سعودی مواجه شده است.
این رسانه ضداسلامی، که علاقه‌مند به دخالت گسترده در امور مسلمانان است، همچنان تعداد کشته‌ها را ۷۷۰ نفر اعلام کرده و چه ارتباطی بین مسئولین این تارنمای اینترنتی با “العربیه وهابی” وجود دارد، مساله‌ای است که با دقت در مطالب منتشر شده توسط آن دو سایت درباره این فاجعه، بیشتر به آن پی برده می‌شود.
حتی چاپ عکس کشته شده‌های این فاجعه ضدبشری توسط رسانه‌های ایران نیز به کام گردانندگان سایت فرقه مسیحیت صهیونیستی خوش نیامده و گفته “بسیاری از نشریات و تلویزیون‌های جهان به رعایت حال بینندگان از پخش آن خودداری کرده‌اند.”
شاید هیئت تحریریه این سایت وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی دچار فراموشی شده‌اند که رسانه‌های مسیحی ویدئوهای سوزاندن انسان توسط گروهک تروریستی داعش را با عنوان دولت اسلامی منتشر می‌کنند و گویا به فکر اوضاع روحی بینندگان نبوده‌اند، ولی اکنون دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند.
اما چون در این فاجعه جان‌باختگان از کشورهای اسلامی و خصوصا ایران هستند و اسلام آمریکایی رژیم آل سعود در خطر قرار گرفته، بار دیگر حس انسان‌دوستی رسانه‌های صهیونیستی گل کرده است.
جالب آنکه در انتهای گزارش این سایت، با اعلام مسرت از عدم بروز تظاهرات و اعتراض داخلی درعربستان سعودی، صحبت‌های مضحک مفتی اعظم سعودی که “این فاجعه را از کنترل انسان‌ها خارج دانسته و به قضا و قدر نسبت داده” را آورده و در نتیجه‌گیری گزارش، رژیم آل سعود را مقصر فاجعه نمی‌داند.
البته اگر رژیم آل سعود و وهابیون تکفیری مورد انتقاد این چنین رسانه‌هایی قرار بگیرند، باید باعث تعجب و شگفتی شود؛ چرا که اسلامی که توسط این گروه‌ها به جهانیان معرفی می‌شود، دقیقا منطبق با خواسته‌های صهیونیسم و غرب بوده و تطابق صددرصدی با سیاست‌های “اسلام‌هراسی” کشورهای سلطه‌گر دارد.
از طرفی، فاجعه بی‌نظیر منا بازی همه سر برد برای فرقه مسیحیت صهیونیستی است؛ چرا که عده‌ای از مسلمانان در آن کشته شده و مهره‌های مزدور آنها با روشن کردن موتور تبلیغاتی خود، فلسفه تشریع و وجوب حج را زیر سوال می‌برند.
موضوعی که این روزها فراوان در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود و گردانندگان صفحات در نظر دارند، با ایجاد جوی روانی و احساسی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و یکی از واجبات اسلامی را دست‌مایه اغراض سیاسی پلید خود قرار دهند.
تبلیغات منفی رسانه‌هایی چون: “بی‌بی‌سی” و”منافقین” نیز در همین راستا انجام می‌گیرد. روند انتشار اخبار مرتبط با فاجعه منا در این رسانه‌ها، نشان می‌دهد از یک سو در پی تبرئه رژیم آل سعود هستند و از سویی دیگر در صدد سیاسی جلوه دادن اعتراضات به حق مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
به نظر می‌رسد در فضای غمبار و اندوهگین این روزهای کشورهای اسلامی، عده‌ای نااهل و غریبه با اسلام و مسلمین، میوه‌های خود را از درخت اختلافی که کاشته‌اند برداشت می‌کنند و حرکت اطلاع‌رسانی خود را طوری تنظیم کرده‌اند که با تحریک احساسات پاک مسلمانان، آنها را به سمت زیرسوال بردن فریضه حج هدایت کنند که امت اسلام باید بیش از پیش هوشیار باشد. 
منبع: رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.