خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آشنایی با حقه های عرفان حلقه / بخش اول

ادیان نیوز: در عرفان حلقه سخن از کمال، قرب الهی، نیاز، وحدت، شعور و اتصال، است.  این مفاهیم با بیانی بسیار زیبا گفته می شود. اما راهکاری برای رسیدن به آن ارائه نمی شود.
محمدعلی طاهری سرکرده این جریان انحرافی معتقد است:
عرفان هنر ضد ضربه شدن است که با افزایش ظرفیت وجودی، کنترل حالات و احساسات منفی و .. امنیت انسان در رویارویی با تغییرات نامطلوب زندگی را فراهم می کند. عارف در راه رسیدن به مقصود خود، با هر تلنگر و ضربه ای دچار وقفه و سکون نمی شود و بر خلاف افراد معمولی دریادل و ضربه ناپذیر است.
البته این سخن درستی است، اما محمدعلی طاهری سخن خود را در همین جا به پایان می رساند و مخاطب خود را با سوالات فراوران تنها می گذارد.
حال از وی می پرسیم برای عارف شدن چه باید کرد؟
راه رسیدن به عرفان چیست؟
اینها سوالاتی است که در عرفان حلقه پاسخی برای آن پیدا نمی شود. تنها راهی که در عرفان حلقه برای رسیدن به عرفان و قرب الهی ارائه می شود، اتصال است که البته این هم راه نیست چرا که سالک باید نخست اتصال را بفهمد و بداند چگونه اتصال بگیرد؟
او نمی داند برای اتصال گرفتن چه اقداماتی لازم است و لوازم آن چیست؟
راه کمال در عرفان حلقه از شرعیات نمی گذرد. برای رسیدن به کمال و قرب الهی از مسیر حلقه نه تنها نیاز به نماز و روزه و عبادات و مناجات، نیست، بلکه در برخی مواقع مانع نیز هست!
فرقه حلقه هیچ ارتباطی با عرفان ندارد و تنها یک ادعای درمانگر است که البته درمان آن با آسیب های جدی و فراوانی همراه است.
این گروه با تلفیق حق و باطل از معنویت و عرفان برای توجیه کردن آموزه های انحرافی خود استفاده می کنند.
باید هوشیار بود…
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.