خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برنامه‌های جدید میانمار برای پاک‌سازی قومی مسلمانان

به گزارش ادیان نیوز، دولت میانمار به همراه سازمان بودایی تروریستی ۹۶۹، برنامه‌های جدیدی را برای پاک‌سازی قومی مسلمانان روهینگیایی پی‌ریزی کرده‌ است.
خبرگزاری “اراکان” میانمار در این‌باره گزارش داد، دولت میانمار قیمت مواد غذایی را برای مسلمانان به دو برابر قیمت فروش برای بوداییان افزایش داد.
فرماندار منطقه مسلمان‌نشین اراکان نیز در اقدامی جدید به بوداییانی که مانع آسایش مسلمانان شوند، تسهیلات ویژه و مسکن اعطا می‌کند.
سازمان بودایی ۹۶۹ با محاصره شرق، جنوب و شمال این منطقه، مانع نقل و انتقال مسلمانان و ارسال مواد غذایی برای مسلمانان آراکان شده است.
ایوب سعید فعال روهینگیایی در این‌باره گفت: دولت، ۱۲ ورودی شهر را به دو ورودی محدود کرده و آن دو ورودی را نیز در اختیار سازمان ۹۶۹ قرار داده است.
سایت خبری “بوابه الوسط” مصر به نقل از دیده‌بان حقوق بشر روهینگیا نوشت: تندروهای بودایی، با حصارکشی و ایجاد کمین در اطراف شهر مسلمان‌نشین منگدو، مسلمانان را تفتیش و غارت کرده و آنان را به قتل می‌رسانند.
دولت میانمار همچنین مسلمانان شهرهای راسیدونگ، بوسیدونگ و منگدو را با وجود نبودن گاز، از سوزاندن چوب برای تهیه غذا منع کرده است.
اقدامات جدید دولت میانمار با هدف اذیت و آزار مسلمانان و اجبار آنان به مهاجرت از این مناطق انجام می‌شود؛ این در حالی است که مشکلات مسلمانان بعد از مهاجرت دو چندان شده و در کشورهای همسایه و در مسیر مهاجرت با موانع و خطرات کشنده‌ای مواجه می‌شوند.
با گذشت بیش از ۳ سال از شروع دور جدید پاک‌سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین‌المللی و خصوصا کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند. 
منبع: جبهه جهانی مستضعفین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.