خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازتاب ممنوعیت مذاکره با آمریکا درجهان / عکس

به گزارش ادیان نیوز، بیانات امروز رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت مذاکره با ایالات متحده آمریکا، در رسانه های جهان و به ویژه آمریکایی بازتاب زیادی داشته است. 
پایگاه خبری – تحلیلی پولیتیکو آمریکا، در تیتر خود بخشی از بیانات رهبری را درباره عدم مذاکرات بیشتر با آمریکا آورده و نوشته: رهبر عالیقدر ایران، آیت الله خامنه ای، کمتر از ۳ ماه از پایان مذاکرات هسته ای ایران و شش قدرت جهانی که به یک چارچوب کلی درباره برنامه هسته ای تهران رسیدند، کشورش را از مذاکرات بیشتر با آمریکا منع کرد. 
در ادامه پولیتیکو قسمتی از بیانات رهبری را آورده است: مذاکره آمریکا با ایران یعنی نفوذ. می خواهند راه را باز کنند برای تحمیل؛ در همین مذاکرات هسته ای، هرجا فرصت پیدا کردند یک نفوذی کردند.
سایت خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی از بیانات رهبر معظم انقلاب نوشته: رهبر ایران در دیدار با فرماندهان نیروی دریای سپاه گفت که مذاکره با آمریکا تنها ضرر به همراه دارد. 
این سایت در ادامه افزوده: رهبر عالیقدر ایران در روز چهارشنبه مذاکره بیشتر با آمریکا را ممنوع کرد و بدین صورت میانه روها (اصلاح طلبان و حامیان مذاکره مستقیم با آمریکا) را که امیدوار به پایان بخشیدن به انزوای ایران پس از رسیدن به توافق هسته ای با شش قدرت جهانی بودند را متوقف ساخت. ایشان در ماه گذشته عنوان کرده بودند که در غیر از موضوع هسته ای مذاکره ای با آمریکا وجود نخواهد داشت اما امروز وی به صورت صریح این مذاکرات را ممنوع اعلام کردند. این اظهارات به صورت مستقیم در مقابل سخنان حسن روحانی قرار دارد که گفته بود ایران آماده گفتگو با آمریکا بر سر بحران سوریه است. 
ایندیپندت نیز در گزارشی به بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخته و آورده، رهبر عالیقدر ایران اعلام کرده که هر گونه مذاکره ای با آمریکا ممنوع می باشد، چرا که این امر زیان های بیشماری را بهمراه دارد که می تواند برای جمهوری اسلامی مضر باشد. 
وال استریت ژورنال نیز در گزارش خود از بیانات مقام معظم رهبری، تیتر زده است که رهبر عالی ایران مذاکرات بیشتر با آمریکا را منع کردند. 
این پایگاه آمریکایی در ادامه خاطر نشان کرده که از زمانی که ایران و ۶ قدرت جهانی به رهبری آمریکا به توافق مهم هسته ای در جولای دست یافتند که به موجب آن در ازای محدودیت بر برنامه هسته ای ایران، تحریم های اقتصادی بین المللی تعلیق شود، گمانه زنی های بسیاری وجود داشت که این توافق سکوی برای مذاکرات ایران و آمریکا درباره بحران در سوریه و عراق خواهد بود. 
وال استریت همچنین بخشی از بیانات رهبری را درباره ضرر روابط و مذاکره با آمریکا منعکس کرده است و در عین حال این سوال را مطرح کرده در صورت ممنوعیت مذاکره با آمریکا آیا اجرای توافق هسته ای را تحت تاثیر قرار نخواهد داد؟ 
 نیویورک تایمز، در گزارش تحلیلی خود از بیانات رهبر معظم انقلاب آورده که رهبر بلندمرتبه ایران در روز چهارشنبه نسبت به مذاکرات بیشتر با آمریکا پس از گفتگوهای هسته ای هشدار دادند و چنین گفتگوهایی را ممنوع اعلام کردند. 
نیویورک تایمز اضافه می کند از زمانی که توافق هسته ای به پایان رسیده، آیت الله خامنه ای بارها در سخنرانی های خود مخالفتشان را با مذاکرات و گفتگوهای بیشتر با ایالات متحده آمریکا در زمینه های غیر هسته ای عنوان کرده اند و خاطر نشان ساخته اند که آمریکا از طریق مذاکره در صدد نفوذ در ایران است.
علاوه بر این رسانه ها، واشنگتن اگزنمایر، جروزلم پست، العربیه، یاهو و سایت های و پایگاه های خبری جهان، بیانات رهبری را به صورت گسترده ای پوشش و منعکس کرده اند. 

منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.