خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فعالیت‌های موذیانه تشیع انگلیسی زیر پرچم امام حسین(ع)

به گزارش ادیان نیوز، حجت‌‌الاسلام  والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، مشاور معاونت امور استان ها و مجلس صدا و سیما ضمن تشریح سیر تاریخی تفرقه‌انگیزی‌ استعمار پیر در کشور‌های اسلامی تصریح کرد: انگلیس در ایجاد فرقه‌ وهابیت در میان اهل سنت و فرقه بهاییت در بین شیعیان دخالت مستقیم داشته و امروز با توجه به آگاهی این کشور استعماری از غیرت و ارادت شیعیان نسبت به خاندان پیامبر، جریان تشیع انگلیسی را به راه انداخته است.
وی افزود: البته جریان تشیع انگلیسی به این صورت نیست که بالای سر خود پرچم انگلیس بگذارد بلکه زیر پرچم امام حسین برای آن حضرت قمه و سینه می‌زند و حتی در روز اربعین موکب‌های متعددی برای پذیرایی از زوار برپا می‌کنند.
این کارشناس و پژوهشگر مذهبی ادامه داد: تشیع انگلیسی زیر پرچم موکب الحسینی و با استفاده از عکس بسیار زیبای یک عالم جلیل با محاسن بلند و دارای تشریفات در جهت اهداف استعمار پیر گام بر می‌دارد.
وی با بیان اینکه «برای استقلال و استعلای کشور‌های اسلامی راهی جز ایجاد وحدت در میان اقشار مختلف مردم در ذیل فرمایش مراجع به صورت عام و منویات مقام معظم رهبری به طور خاص نداریم» تأکید کرد: اگر چه این جریان به ظاهر شیعی است اما با توجه به اقدامات تفرقه‌ افکنانه و مقابله آنها با نیات اصلاح‌گرایانه نظام اسلامی به عنوان تنها حاکمیت بر مبنای ولایت فقیه و قرآن، بنابراین باید گفت چنین جریانی در واقع یک جریان انگلیسی است.
این کارشناس و پژوهشگر مذهبی در خصوص سابقه تاریخی خباثت‌های انگلیسی گفت: در دستگاه امنیتی این کشور به عنوان قدیمی ترین تشکیلات جاسوسی در تاریخ بشر واحدی به نام «واحد فرق» وجود دارد که کار آن فرقه‌سازی و مطالعه روی فرق مختلف ادیان مؤثر است.
وی دین اسلام را به جهت جذابیت‌های فراوان و برخورداری از بیشترین جمعیت پیروان، مؤثرترین دین روی کره زمین برشمرد و تأکید کرد: اگرچه در برخی آمار مسیحی‌ها و بودایی‌ها را بیشتر از مسلمانان نشان می‌دهند اما در واقعیت از قرن دوم تاکنون دین اسلام همچنان در صدر است به طوری که پنجاه و چند کشور اسلامی در مهمترین اقلیم های نقشه زمین خصوصاً شبه جزیره عربستان در منطقه انتهای سه قاره اروپا، آمریکا و آفریقا به عنوان محل ظهور حضرت پیامبر در اختیار مسلمانان است.
حجت‌الاسلام ادیب یزدی پیشروی‌های سال‌های اولیه ظهور اسلام را از دیگر عوامل پرچم‌داری مسلمانان از لحاظ تمدن و اقتدار در طی چند قرن متوالی برشمرد و تصریح کرد: تمام این عوامل باعث شد تشکیلات جاسوسی انگلیسی به فکر کنترل اسلام و مسلمانان بیفتد که در این راستا واحد فرق را بسیار فعال کردند و با توجه به نفوذ‌هایی که در دربار ایران در زمان حضور انگلیس در هند داشته‌اند، با فرقه‌های مختلف اسلامی آشنا و از کیفیت ایجاد تفرقه آگاه شدند.
وی با اشاره به وسعت ۳۳ میلیون کیلومتر مربعی سرزمین‌های تحت سلطه انگلیس تأکید کرد: این کشور اسلامی با استفاده ترفند‌های تفرقه آمیز توانست بر این وسعت پهناور حکمرانی کند.
این کارشناس و پژوهشگر مذهبی در پایان اقدامات تفرقه‌آمیز انگلیس را در پوشش‌های عجیب بر شمرد و خاطرنشان کرد: اگرچه گاهی این اقدامات باعث می‌شود برخی از افراد دلسوز و باسواد هم فریب خورده و بدون اختیار در جهت خواست استکبار حرکت کنند اما همواره علمایی چون سید جمال‌الدین اسد‌آبادی، اقبال لاهوری، آیت‌الله کاشانی، نواب صفوی، آیت‌الله طالقانی، دکتر شریعتی و در رأس همه آنها امام خمینی (ره) در طول تاریخ در برابر اقدامات و توطئه‌های انگلیس ایستاده‌اند. 
منبع: باشگاه خبرنگاران
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.