خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عبادتگاهی برای مسلمانان و مسیحیان در دانشگاه ویچیتای آمریکا

به گزارش ادیان نیوز، با توجه به این که دانشجویان مسلمان دانشگاه ویچیتا واقع در ایالت کانزاس امریکا با مشکل فقدان نمازخانه در دانشگاه روبرو بوده‌اند، چندی پیش مسئولین دانشگاه تصمیم گرفتند نیمکت‌های چوبی نیایشگاهی را که پیش از این فقط مورد استفاده دانشجویان مسیحی بود، بردارند تا نیایشگاه برای مسلمانان دانشگاه نیز قابل استفاده باشد.
حالا دانشجویان مسیحی هنگام استفاده از نیایشگاه از صندلی‌های قابل حمل به جای نیمکت‌های ثابت استفاده می‌کنند.
پیش از این، دانشجویان مسلمان این دانشگاه مشکلات زیادی برای پیدا کردن جایی برای اقامه نمازهای روازنه روبرو بودند تا حدی که گاهی از گوشه‌ای از کتابخانه یا سایر مکان‌های دانشگاه برای اقامه نماز استفاده می‌کردند، اما اکنون مسلمانان هم می‌توانند از نیایشگاه قدیمی دانشگاه که حدود دویست متر مربع مساحت دارد استفاده کنند. این نیایشگاه در سال  1963 میلادی به دانشگاه ویچیتا اهدا شده است.
اداره دانشجویی دانشگاه در سال تحصیلی گذشته از این تغییر حمایت کرد. در مصوبه این اداره به اهمیت پذیرش حق همه دانشجویان در استفاده از این مکان عبادی تأکید شده است.
اعتراض افرد ناشناس به تصمیم دانشگاه
اما پخش خبر این تغییر با اعتراضاتی روبرو شد و پس از این که جان برادو رئیس دانشگاه این خبر را در صفحه خود در سایت فیسبوک منتشر کرد، گروهی با این تصمیم ابراز مخالف کردند. در اطلاعیه‌ای که برادو در فیسبوک قرار داده آمده است: در وصیت خانم گریس، اهدا کننده این نیایشگاه به دانشگاه، ذکر شده که این مکان عبادی برای استفاده پیروان همه ادیان و نژادهای مختلف خواهد بود و هدف ما باید دقیقا چیزی باشد که خانم گریس سفارش کرده است.
اما مدتی بعد به خاطر واکنش‌های منفی، برادو با بیان این که فعلا این تصمیم، موقتی است، اظهار داشت درمورد این موضوع، بررسی بیشتری انجام خواهد شد و اداره دانشجویی آماده شنیدن نظرات مختلف دانشجویان و مسئولین دانشگاه در این باره است.
این در حالی است که بسیاری از دانشجویان دانشگاه ویچیتا می‌گویند می‌گویند نمی‌فهمند چرا درباره این تغییر این همه غوغای بیهوده به پا شده است. جوزف شپرد یکی از دانشجویان مسیحی این دانشگاه که اهل نیایش در کلیساست می‌گوید: این نوعی اسلام‌هراسی است و منشأ این شکایت‌ها خارج از دانشگاه است، نه از طرف ما دانشجویان. 
منبع: حوزه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.