خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هشدار آیت‌الله مجتهد شبستری نسبت به تحرکات تشیع لندنی در مجالس حسینی

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عصر امروز در دیدار با انجمن‌های اسلامی ناحیه ۵ مساجد تبریز، با اشاره به اینکه نصرت دین خدا عامل سعادت انشان در دنیا و آخرت می‌باشد، اظهار داشت: خداوند مقرر داشته که نصرت دین الهی و احیای امر خداوند، از طریق خود مردم صورت گیرد تا آنان دین خداوند را یاری کنند.
وی افزود: نصرت دین الهی، با ۳ راه نصرت زبانی، مالی و جانی امکان‌پذیر است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نصرت زبانی و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در طول تاریخ، عده‌ای جاهل با توهین به انبیای الهی درصدد انحراف مسیر حق بودند، ولی این بزرگان هرگز از مسیر الهی جدا نشدند.
وی افزود: اگر فریضه واجب نماز چند جوان فدای عزاداری مستحب برای سیدالشهداء(ع) می‌شود، باید مأدبانه به این جوانان تذکر دهیم.
آیت‌الله مجتهد شبستری، با اشاره به موضوع نصرت مالی و ضرورت کمک به تمامی محرومین در سراسر جهان، خاطرنشان کرد: موارد نصرت مالی فراوان است، اما در شرایط کنونی وضعیت مسلمانان در یمن و سوریه بسیار اسفناک می‌باشد.
وی افزود: کمک به جبهه مقاومت و مردم مظلوم در این مناطق، اولویت دارد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به فداکاری مسلمانان صدر اسلام برای عزت این دین، اظهار داشت: در ۸ سال دفاع مقدس چه جوانان رعنایی در راه دین خدا فدا شدند و آخرین سردار این قافله، سردار شهید حسین همدانی بود.
وی افزود:امروز فرمان رهبر معظم انقلاب بر پوشیدن لباس نظامی و نبرد نیست اما باید با نصرت زبانی و مالی، دین خدا را یاری کنیم.
آیت‌الله مجتهد شبستری، با اشاره به دوری هیأت‌های عزاداری حسینی از اقداماتی همچون قمه زنی، اظهار داشت: باید پیرو ائمه اطهار(ع) باشیم و از ابداع و ترویج هرگونه بدعتی که اهل بیت(ع) بدان راضی نیستند، اجتناب ورزیم.
وی افزود: اصول عزاداری باید منطقی و شرعی بوده و مورد رضایت صاحب الزمان(عج) باشد.
امام جمعه تبریز، با هشدار نسبت به تحرکات تشیع لندنی در مجالس حسینی، خاطرنشان کرد: این فرد در قم با همکاری برادرش در اروپا، ۱۶ شبکه مذهبی را تاسیس کرده اند که بر خلاف اصول اسلامی، قمه‌زنی و بدعت‌های دیگر را ترویج می‌کنند.
وی افزود: این قرائت، زمینه تفرقه اکنی در میان مجالس عزاداری را ایجاد می‌کنند.
منبع: نسیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.