خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عربستان باید دیه شبه عمد پرداخت کند‌

به گزارش ادیان نیوز،‌ آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: آل سعود بداند که کعبه در اختیار سلطان حرم نیست و آنها نباید فراموش کنند کعبه قبله مسلمانان است و در همه ساعات شبانه روز با آن کار داریم.
 
وی با تاکید بر اینکه مسلمانان تا زنده هستند با کعبه سرو کار دارند،‌ تصریح کرد: مسلمانان بعد از مرگ نیز با کعبه هستند و در این راستا باید بگوییم که مرگ و زندگی ما با خانه خدا گره خورده است.
 
مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به ادعای خادم‌الحرمین بودن آل سعود بیان کرد: این ادعاها در حالی صورت می‌گیرد که آل سعود در روز روشن به کشور مسلمان‌نشین یمن که از نظر اقتصادی فقیر هستند حمله می‌کند.
 
 وی ادامه داد: عربستان در روز روشن به این کشور حمله کرده و مردم مظلوم این کشور را به خاک و خون کشید.
 
آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه کعبه به عنوان قبله مسلمانان جهان در اسارت آل سعود است، به واقعه منا اشاره و تصریح کرد: حجاج خانه خدا در منا شهادت‌گونه جان دادند و عربستان باید به بازماندگان حجاجی که در این فاجعه دعوت حق را لبیک گفتند دیه شبه عمد پرداخت کند.
 
وی با تاکید بر ضرورت آزادسازی حرمین شریفین از چنگال آل سعود، گفت: همه مسلمانان باید به این فکر باشند که حرمین شریفین را از دست آل سعود آزاد کرده و مناسک حج که مسلمانان با ملیت‌ها،‌ فرهنگ‌ها و زبان‌های گوناگون در آن شرکت می‌کنند را به صورت بین‌المللی مدیریت کنند.
 
این مدرس برجسته حوزه علمیه قم، همچنین از مسئولان کشور خواست تا آخرین نفس تلاش کنند که پیکر مطهر حجاج ایرانی که در فاجعه منا دعوت حق را لبیک گفتند به ایران بازگردانده شود.
 
آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد:‌ در صورتی که میسر نشد پیکر جان باختگان منا به میهن بازگردانده شوند، جای نگرانی وجود ندارد زیرا که جان باختگان این فاجعه در سرزمینی به خاک سپرده می‌شوند که بسیاری از انبیای الهی در آن مدفون هستند.
منبع: فرهنگ
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.