خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همسر کاتولیکم بعد از ازدواجمان مسلمان شد

 به گزارش ادیان نیوز، عکسی از علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران این روزها در فضای مجازی دست به دست می‌شود که این رهبر ارکستر را در حالی نشان می‌دهد که گردنبندی شبیه به صلیب بر گردن دارد. با دیدن این عکس یک شُبهه که نیاز به توضیح اضافی ندارد، مطرح می‌شود و برخی به گمانه‌زنی پیرامون آن می‌نشینند. مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران درباره ماجرای این گردنبند توضیحاتی دارد.
علی رهبری می‌گوید:‌ این گردنبند مصری است و زمانی که بچه بودم مادرم آن را به من هدیه داد و از آن زمان تا کنون در گردنم بوده است. این گردنبند هیچ ارتباطی به صلیب ندارد و تنها شبیه به صلیب است. بیشتر شبیه به نمادهای مصر باستان است.
وی ادامه می‌دهد: حدود ۵ سال پیش بود که در این باره باز هم مسائلی مطرح شد و در روزنامه‌ها نوشتند که علی رهبری مسیحی شده است. همان زمان هم از ایران با من تماس گرفتند که قضیه این گردنبند چیست؟ این گردنبند مصری است و مربوط به فرهنگ مصریان است که ۳ هزار سال پیش از این‌ها استفاده می‌کردند. وقتی مادرم می‌خواسته چیزی به عنوان هدیه برای من بخرد این گردنبند را می‌بیند که در فرهنگ مصریان باستان، مشهور به نماد «قدرت» بوده است و فردی آن را می‌فروخته و او هم برای من خریده است.
وی ادامه می‌دهد: در اتریش وقتی این گردنبند را به گردن می‌اندازم کسی به من نمی‌گوید که رهبری مسیحی شده است، چون این علامت با صلیب فرق می‌کند و علامتی مصری است. اگر دقت کنید به عکس بالای این علامت حلقه‌ای هم هست که آن را از صلیب متمایز می‌کند. این علامت هزار سال قبل از میلاد مسیح بوده و هیچ ربطی به مسیحیت ندارد.
مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران درباره ارتباطش با مسیحیت می‌گوید:‌ تنها ارتباط من با مسیحیت همسرم است که پیش از ازدواجمان کاتولیک بود. اما هنگام ازدواج با من رسماً مسلمان شد و اکنون شناسنامه ایرانی هم دارد.
وی با لحن مزاح تاکید می‌کند: حالا شاید برخی می‌خواهند بگویند که من به تلافی مسلمان شدنِ همسرم مسیحی شده‌ام (می‌خندد). من در ایران برای احترام به مردم کشورم و برای جلوگیری از ایجاد سوءتفاهم گردنبند را به گردن نمی‌اندازم اما همیشه آن را به همراه خودم دارم چون هدیه مادرم بوده است. هیچ ارتباط و وابستگی‌ای هم با فرهنگ مصر باستان و این حرف‌ها ندارم.
رهبری با اشاره به حاشیه‌هایی که برایش ایجاد می‌شود، می‌گوید: آمدن من به ایران چند نفری را بسیار ناراحت کرد. حق هم دارند. پیش از آمدن من به ایران این افراد رزومه‌های عجیب و غریبی برای خود درست کرده بودند که با آمدن من خیلی مسائل معلوم شد. پشت این فضاها چند نفری بوده‌اند و البته به مرور زمان این آزار و اذیت‌ها کم شد.
مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در پایان می‌گوید: ۱۲ سالی که در بروکسل مدیر هنری بودم، از این مسائل پیش می‌آمد. خیلی‌ها می‌خواستند برای من حاشیه ایجاد کنند. این مسائل از نظر من عادی است.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.