خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حرکت جریان شیرازی در راستای سیاست‌های انگلیس

به گزارش ادیان نیوز، دکتر سید هادی سید افقهی گفت: جریانی موسوم به شیعه لندنی یا همان فرقه شیرازی با هدف تضعیف جریان مرجعیت انقلابی در ایران، عراق و لبنان، مقابله و ضدیت با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، ‌تخریب وجهه اسلام در جهان و حرکت در راستای اهداف استکبار جهانی با تکیه بر سیاست انگلیسی تفرقه بیانداز و حکومت کن فعالیت می‌کند.
وی شب گذشته در برنامه متن حاشیه که از شبکه سوم سیما پخش می‌شود با بررسی تاریخچه و اهداف جریان تشیع انگلیسی تصریح کرد: آغاز شکل‌گیری جریان تشیع انگلیسی به حدود ۴۰ سال قبل در عراق باز می‌گردد. آنان پس از عراق در کویت راه خود را ادامه داده و سپس به ایران مهاجرت نموده‌اند.
سید افقهی ادامه داد: رهبر این جریان مرجعی خود خوانده، به نام سید صادق شیرازی است و سایر روحانی نماها مانند الهیاری و هدایتی و غیره خود را منصوب به او می‌دانند.  وجه تسمیه این جریان انحرافی به تشیع انگلیسی اولا مرکزیت فعالیت‌های رسانه‌ای آنان در لندن است و ثانیا تخصص انگلیس در راه‌اندازی فرقه‌های انحرافی در بین مسلمانان است. (فرقه قادیانی در هند، بابیت و بهائیت در ایران و وهابیت در عربستان نمونه‌های بارز این توانمندی انگلستان است.) 
وی با اشاره به رسانه‌های این جریان افزود : در گذشته فعالیت‌های آنان علنی نبوده و اما امروز با در اختیار داشتن ۱۷ شبکه ماهواره‌ای و سایت‌ها و سایر ابزارهای رسانه‌ای بسیار علنی فعالیت می‌کنند.
این کارشناس مسائل سیاسی خاورمیانه با برشمردن اهداف جریان صادق شیرازی ادامه داد: این جریان که به خاطر اتصال آن به صادق شیرازی به فرقه یا جریان شیرازی‌ها معروف است با هدف ایجاد اختلاف در میان شیعیان، تضعیف جریان مرجعیت انقلابی در ایران، عراق و لبنان، مقابله و ضدیت با انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، تضعیف جایگاه رهبری شیعه و شخص مقام معظم رهبری، تخریب وجهه اسلام در جهان، ترسیم چهره خشن، خونین، افراطی و دگرستیز از تشیع، تشدید اختلافات مذهبی میان تشیع و اهل تسنن و حرکت در راستای اهداف استکبار جهانی با تکیه بر سیاست انگلیسی تفرقه بیانداز و حکومت کن تشکیل شده است.
سید افقهی برخی ابزارهای اساسی این جریان انحرافی در دست‌یابی به اهدافشان را برشمرد و افزود: استفاده از نام امام حسین (ع) و قیام عاشورا و احساسات پاک مردم مؤمن نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع)، شبکه‌های ماهواره‌ای مانند مرجعیت، امام حسین و غیره ، سایت‌های اینترنتی و سایر ابزارهای رسانه‌ای، هیئات مذهبی، حسینیه‌ها و انجمن‌ها، دفتر و منزل خود صادق شیرازی در قم و دفاتر وابسته به ایشان در سایر شهرها از ابزارهایی است که این فرقه برای جذب مخاطبین به کار می‌برند.
وی در ادامه برخی نظرات سیاسی این جریان را این گونه معرفی کرد: تکیه بر احادیث ضعیف و غیرقابل استناد در توهین به مقدسات اهل سنت، تا جایی که حتی نسبت‌های ناشایست به زنان پیامبر(ص) میدهند، سکوت در مقابل تکفیری‌هایی مانند داعش و النصره و غیره، علی رقم اعلام رسمی آنان برای تخریب بارگاه ائمه و خصوصا سیدالشهدا (ع) و ادعای خودشان مبنی بر تا پای جان در رکاب امام حسین (ع) ماندن!!، سکوت در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل و ناصبی خواندن مردم مظلوم فلسطین و تحریم کمک به فلسطینیان، اعلام روز جهانی آزادسازی سامرا در روز قدس، اعلام هفته‌ی برائت به جای هفته وحدت.
سید افقهی سپس به برخی راه‌های مقابله با این جریان پرداخت و اصلی ترین راه مقابله را به چالش کشیدن تفکرات این جریان دانست. وی بیان نقاط ضعف و انحرافات آنان برای جوانان، برگزاری جلسات هم‌اندیشی در رسانه‌ها، برگزاری جلسات آگاه سازی مسئولین هیئات مذهبی، تشریح و تبیین همسویی اهداف این جریان با استکبار جهانی، جلوگیری از فعالیت‌های میدانی این جریان و تبیین اسلام ناب محمدی و تشیع حقیقی را از دیگر راه‌های مقابله با این جریان برشمرد.
در ادامه برنامه حجت الاسلام و المسلمین حامد کاشانی روی خط برنامه آمد و با نگاهی به هدف گزاری این جریان گفت: متاسفانه این گروه قشر مذهبی، متدین، معتقد و هیئتی و ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) را هدف قرار داده است.
وی تصریح کرد: این جریان انحرافی یک جریان سیاسی است و چون حرف‌های لیبرالیسیتی و ملی‌گرایانه در ایران به گوش کسی نمی‌رود و لزوم پذیرفتن عقاید آنان نفی دین است، لذا این گروه امام حسین (ع) را لباس و پوشش فعالیت‌های سیاسی خود قرار داده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین کاشانی هدف اصلی این جریان را جداکردن قشر مذهبی و متدین از نظام اسلامی برخواند و افزود: قطع ارتباط با مراجع یکی از اهداف اساسی این جریان است و القا اختلاف بین مراجع و توهین‌های بی‌سابقه در تاریخ تشیع به مراجع از ابزارهای این گروه است؛ همچنین نمایش مرجع تابع عوام، با الگوسازی از مرجعیت صادق شیرازی یکی  دیگر از برنامه‌های آنان است.
وی در ادامه به تحریف عزاداری‌ها و مناسک دینی توسط این فرقه اشاره کرد و در مورد تاکید بر شیوه‌های خاص عزاداری مانند قمه‌زنی و سایر انواع عزاداری‌هایی که آنان تبلیغ و ترویج می‌کنند، گفت: باید موضوع حکم اولیه که اساسا آیا این شیوه‌ها عزاداری هست یا نه و موضوع حکم ثانویه که وهن مذهب بودن این اعمال است، مورد بررسی قرار گیرد.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آزادی فعالیت‌های این جریان در برابر اسلام راستین در کشور انگلیس خاطر نشان کرد: امسال همایش شیرخوارگان حسینی که نماد مظلومیت سیدالشهدا (ع) است در لندن اجازه‌ی برگزاری نمی‌گیرد اما پیروان این جریان در خیابان‌های لندن آزادانه به قمه‌زنی می‌پردازند و شبکه‌های آنان نیز به راحتی تصاویر آن را پخش می‌کنند، این نشان از حمایت‌های دولت استکباری انگلیس از این فرقه است.  
گفتنی است برنامه متن حاشیه یک برنامه تحلیلی است که از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران بخش می‌شود. در این برنامه همواره یک موضوع به عنوان موضوع اصلی و متن برنامه با حضور کارشناسان مربوطه بحث و بررسی می‌شود و به یک موضوع به عنوان موضوع فرعی و حاشیه پرداخته می‌شود.
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.