خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آشنایی با سازمان‌های صهیونیستی/ بنیاد میلستاین

ادیان نیوز:جنبش صهیونیسم، با ایجاد سازمان‌ها و مؤسسات گوناگون و متعدد، سعی دارد تا اقدامات خود را مشروع جلوه داده و با جلب حمایت‌های گسترده – به ویژه در کشورهای غربی – از موج مخالفت‌ها علیه خود بکاهد.
در همین راستا، سازمان‌های صهیونیستی زیادی به وجود آمده‌اند که در پوشش اقدامات خیرخواهانه و بشردوستانه عمل می‌کنند. یکی از این سازمان‌ها، «بنیاد خانوادگی آدام و گیلا میلستاین» نام دارد که در ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند.
این بنیاد در سال ۱۳۷۹ توسط یک زوج یهودی – آدام میلستاین و همسرش گیلا – در لس‌آنجلس تأسیس شد. هدف اولیه‌ی این بنیاد آموزش و تربیت نیروهای جوان دانشجو در دانشگاه‌های مختلف ایالات متحده بود تا برای مواجهه با چالش‌های احتمالی پیش روی آمریکا و اسراییل آمادگی کسب کنند.
آدام میلستاین، یک یهودی اسراییلی است که سال‌هاست در ایالات متحده زندگی می‌کند. وی از سرمایه‌داران یهودی است که بخش زیادی از دارایی‌های خود را در بخش املاک در آمریکا و اسراییل سرمایه‌گذاری کرده است. آدام در سال ۱۳۵۷ از تخنیون اسراییل فارغ‌التحصیل شد و سه سال بعد به آمریکا مهاجرت کرد. در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به تحصیل در رشته‌ی مدیریت اجرایی پرداخت و از همان دوران به فعالیت اقتصادی در حوزه‌ی املاک و مستغلات اشتغال دارد. او در حال حاضر از مدیران ارشد یک شرکت سرمایه‌گذاری به نام «هاگر پسیفیک» هم است.
همسر او، گیلا میلستاین نام دارد که در مدیریت بنیاد سهم بسزایی دارد. او از یهودیان متولد مراکش است که در کودکی به اسراییل مهاجرت کرد. او تحصیلات خود را در رشته‌ی پرستاری در بیمارستان روچیلد به اتمام رساند و سپس وارد ارتش اسراییل شد.
او نیز مانند شوهرش فعالیت‌های زیادی در چند سازمان بین‌المللی طرفدار اسراییل داشته است که از آن میان می‌توان به فعالیت در «بنیاد آموزشی آمریکا – اسراییل» (شاخه‌ی آموزشی آیپاک) اشاره کرد. گیلا میلستاین همچنین مدیریت یک مؤسسه‌ی دیگر را نیز در آمریکا عهده‌دار است که وظیفه‌ی آن تلاش برای جلب حمایت بیشتر برای اسراییل از تمام نقاط دنیا به ویژه ایالات متحده‌ی آمریکاست. به علاوه، یک سازمان یهودی دیگر به نام «مرونا» نیز تحت مدیریت گیلا اداره می‌شود و به حمایت از دانشجویان طرفدار اسراییل در آمریکا می‌پردازد.
اهداف و اقدامات بنیاد میلستاین
بنیاد میلستاین مأموریت و اهداف خود را این چنین تعریف می‌کند: تقویت اسراییل، میهن قوم یهود، و پیوند ویژه‌ی آن با ایالات متحده‌ی آمریکا؛ و نیز انسجام هویت یهودی و میل خاص جوانان و نسل‌های بعدی یهود به اسراییل.
آن گونه که توضیح داده شد، عمده‌ی تمرکز بنیاد میلستاین بر آموزش نیروهای دانشجو (به ویژه دانشجویان یهودی) است که در آمریکا تحصیل می‌کنند. این دانشجویان به گونه‌ای مورد حمایت و تربیت بنیاد قرار می‌گیرند تا بتوانند علاوه بر حفظ ریشه‌های یهودی خویش، در دانشکده‌ها و کالج‌های محل تحصیل خود و نیز در میان دوستان و سایر جوامع به تبلیغ برای صهیونیسم بپردازند.
آن گونه که از عملکرد و همچنین شعار اصلی این بنیاد برمی‌آید، اقدامات آن تحت پوشش فعالیت‌های بشردوستانه انجام پذیرفته و به صورتی ساختارمند در خدمت آرمان صهیونیسم در ایالات متحده عمل می‌کند.
یکی دیگر از اقدامات بنیاد آدام و گیلا میلستاین، حمایت‌های گسترده‌ی مالی از چندین سازمان صهیونیستی مختلف در ایالات متحده و اسراییل است. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند که این بنیاد از بیش از ۵۰ سازمان صهیونیستی دیگر نیز پشتیبانی می‌کند که از این رو، می‌توان آن را یکی از سازمان‌های مهم صهیونیستی در آمریکا دانست.برخی از سازمان‌های صهیونیستی تحت پوشش بنیاد میلستاین
منبع: مفام
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.