خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پیامد شبکه‌های تکفیری و تشیع انگلیسی تخریب چهره اسلام است

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام سید مهدی علیزاده موسوی، مدیر پژوهشکده حج و زیارت با اشاره به تخریب چهره تشیع از سوی برخی جریان‌ها اظهار داشت: وضعیتی که امروز در مورد تشیع انگلیسی وجود دارد، موج سوم از عملکرد غرب درباره اسلام است؛ زیرا در گذشته دو موج برای ایجاد اختلاف در جهان اسلام به جایی نرسید؛ بنابراین امروز در حال امتحان موج سوم هستند و این موج، مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.
حجت الاسلام علیزاده موسوی به اسلام ستیزی در کشورهای غربی اشاره کرد و ابراز داشت: در دهه اخیر نیز شاهد موج جدیدی از اسلام ستیزی از سوی دشمنان هستیم که سعی می‌کنند ظرفیت‌های جهان اسلام را با همدیگر درگیر کنند و به نوعی مسلمانان را با هم مشغول کنند و چهره اسلام را تخریب کنند.
وی با اشاره به شبکه‌های تکفیری وهابی لندنی و تشیع انگلیسی افزود: در این دوران است که شبکه‌های مختلف افراطی مذهبی همچون اهل بیت، فدک، نور، کلمه و وصال در دو طرف شکل می‌گیرد که به مسائل جهان اسلام ورود پیدا می‌کنند و به شدت اوضاع را آشفته می‌سازند.
مدیر پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: افرادی که صاحب این تریبون‌ها هستند و جریان شیعه افراطی را تقویت می‌کنند، اندکی اگر توجه داشته باشند، عمل آنها چیزی جز اسلام هراسی، شیعه‌هراسی و شیعه ستیزی نیست و تک تک کلمات آنها در رسانه‌های غربی به هزاران کلمه تبدیل می‌شود و پژواکی را می‌سازند که همه جا را در برمی‌گیرد.
وی به تحریف مفاهیم دینی در جنگ رسانه‌ای اشاره کرد و گفت: اگر در اینترنت کلمه «الشیعه» را جستجو کنید، نخستین سایت‌هایی که ظاهر می‌شوند، مربوط به قمه‌زنی و زنجیرهای تیغی است؛‌ به عبارت دیگر غرب و سلفی‌های تکفیری به دنبال آن هستند که شیعه را این‌گونه تعریف کنند.
حجت الاسلام علیزاده موسوی یادآور شد: تشیع انگلیسی، موجب هدر رفتن خون بسیاری از شیعیان در عراق، سوریه، یمن و افغانستان شده است و این جریان هیچ مستمسکی برای تفرقه‌افکنی و تخریب شعائر از سیره اهل بیت(ع) ندارد.
وی تأکید کرد: قرآن کریم می‌فرماید «به بت‌های بت‌پرستان ناسزا نگویید که سبب شود به مقدسات شما اهانت کنند»؛ وقتی که قرآن ما را از بد گفتن به بت‌ها نفی می‌کند؛ چگونه می‌توان با مذاهب اسلامی این‌گونه برخورد کرد.
مدیر پژوهشکده حج و زیارت افزود: امام صادق(ع) نیز فرمودند«در تشییع جنازه اهل سنت شرکت کنید و پشت سر آنها نماز بخوانید» و روش دعوت اهل بیت(ع) به دین این بود که هیچ‌گاه به اعتقادات آنها توهین نمی‌کردند.
وی تصریح کرد: جریان شیرازی‌ها و تشیع انگلیسی، به مراجع شیعه ناسزا می‌گویند و به کسی که عقاید آنها را قبول نداشته باشد، جسارت می‌کنند و این شواهد نشانگر این واقعیت است که دستی پشت این قضایا وجود دارد که آنها را هدایت می‌کند.
حجت الاسلام علیزاده موسوی گفت: این گروه‌ها به دلیل کوتاه بینی و حمایتی که از طرف غرب می‌شوند؛ به هیچ عنوان ورود به مسأله مبارزه با استکبار و استعمار نمی‌کنند و در کلمات آنها هیچ‌گونه دفع و انزجاری پیرامون اسرائیل که امروز همه را به خاک و خون می‌کشد نمی‌بینم و فقط اهل سنت معتدل را نوک پیکان حمله خودشان قرار داده‌اند.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.