خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ژنرال سلیمانی می‎تازد، اوباما نظاره می کند

به گزارش ادیان نیـوز، روزنامه آمریکایی “بوستن هرالد” (Boston Herald) با انتشار گزارشی تحت عنوان “در حالی که ایران و روسیه پیشروی می کنند، پرزیدنت اوباما تماشا می کند” به تحولات اخیر سوریه پرداخته و سیاست های اوباما را به سختی مورد انتقاد قرار داده است.
رسانه های آمریکایی با شکست سیاست های آمریکا در خاورمیانه و عدم موفقیت اوباما در عراق و سوریه که برخی تحلیلگران آمریکایی از آن به عنوان “فلج سیاسی” یاد کرده اند، پس از ورود ایران و روسیه به صحنه کارزار، واکنش های مختلفی نشان داده اند؛ برخی با تلاش برای ایجاد فضای رسانه ای علیه ایران و روسیه از سقوط موشک های روسی در خاک ایران سخن به میان آوردند. برخی نیز از تیرگی آینده روابط ایران و روسیه گفتند. برخی نیز با بهانه های مختلف از تلفات سنگین ایران و یا شکست روحی حامیان بشار اسد نوشتند.
اما “بوستون هرالد” ضمن تکرار ادعای سفر سردار سلیمانی به روسیه، از مدیریت جنگ سوریه توسط وی سخن به میان آورده و می نویسد: «قبل از آنکه جوهر توافق هسته ای ایران خشک شود، ژنرال قاسم سلیمانی با نادیده گرفتن تحریم خروج از ایران، به مسکو سفر کرد تا کمپین چند ملیتی سوریه را برنامه ریزی کند؛ کمپینی که اکنون خودش آن را هدایت می کند.
نیروهای اعزامی شیعه که از سپاه پاسداران ایران و شبه نظامیان شیعی عراق و حزب الله لبنان تشکیل شده، توسط سردار سلیمانی به سوریه اعزام شده و اکنون با پوشش هوایی جنگنده های روسی در حال نبرد هستند.
آن ها در حال کوبیدن شورشیانی هستند که بسیاری از آن ها توسط آمریکا و ائتلاف ۶۰ کشور علیه داعش، تجهز شده،  آموزش دیده و مورد پشتیبانی قرار گرفته اند؛ ائتلافی که اوباما به آن می بالید.
چه اتفاقی پس از  امضای توافق هسته ای رخ داد؟ ایران یک روزنامه نگار آمریکایی را به جاسوسی محکوم کرد و به صورت تحقیر آمیزی حتی از اینکه کوچکترین ژست بشردوستانه ای به خود بگیرد نیز خودداری کرد و همچنین موشک بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد را با وقاحت تمام آزمایش کرد. پاسخ اوباما به تمام اینها چه بود؟ هیچ چیز. اوباما از این منطقه دست شسته است؛ منطقه ای که هنوز مرکز تولید و تجارت نفت جهانی است. بی ثبات ترین منطقه جهان که مملو از تروریست هایی است که آماده صادر شدن به دیگر نقاط جهان هستند.»
این روزنامه آمریکایی با خروج از اخلاق نوشتاری و ادب خبرنگاری، عقده ها و عصبانیتش را با توهین به رئیس جمهور سوریه خالی کرد و نوشت: «حدس بزنید چه کسی یکباره در کرملین ظاهر شد؟ بشار اسد، دیکتاتور و ویرانگر سوریه که اکنون جدیدترین حیوان خانگی پوتین است[!] اسد به روسیه احضار شد تا با زانو زدن مقابل پوتین به جهان نشان دهد که مشکلات خاورمیانه امروز نه در واشنگتن بلکه در مسکو حل و فصل می شود و به صورت رسمی از ائتلاف چهار کشور به رهبری روسیه که اکنون در حال مسلط شدن بر سوریه است تقدیر کند. سئوال اینجاست که دولت سردرگم اوباما بالاخره می فهمد که روسیه چه طرحی در سر دارد یا خیر؟»
نگارنده این مقاله هدف روسیه از اقدام نظامی در سوریه را حفظ مناطقی از جمله دمشق، لاذقیه و مناطق ساحلی خاک این کشور برای مستقر کردن ناوگان دریایی خود در طرطوس و حضور در دریای مدیترانه عنوان کرده و با اشاره به سخنان اوباما که عنوان کرده بود “روسیه محکوم به شکست در باتلاق سوریه است” می نویسد: «چرا چنین طرحی باید شکست بخورد؟»
در ادامه این گزارش آمده است: «استراتژی اصلی پوتین نیز آشکار است. او به دنبال بازسازی امپراتوری شوری سابق نیست بلکه می خواهد ثابت کند که روسیه توان اعمال قدرت در فراتر از مرزهای خود را دارد. البته این مسائل برای اوباما اهمیتی ندارد. او در سخنرانی خود در سازمان ملل عنوان کرد که “در دنیای امروز دیگر کنترل قلمروها تعریف کننده میزان قدرت نیست.” به خاطر اعتقاد به همین خیال پردازی ها بود که اوباما عراق را کاملا رها کرد و پایگاه هایی که می توانست جایگاه اعمال قدرت ما در منطقه باشد را واگذارد؛ درحالی که با تسلط بر این پایگاه ها در حال حاضر می توانستیم مانع از تقویت و تسلیح مجدد رژیم اسد توسط ایران شویم.
در حالی که اوباما به سخنان مارتین لوتر کینگ فکر می کند که گفته بود ” کمان جهان اخلاقی طولانی است اما در برابر عدالت سر خم می کند” و در خیال خود، قوس های این کمان را می شمارد، پوتین در حال اقدام کردن است.»
در انتهای این گزارش آمده است: «با اقدامات اخیر در سوریه، گذشته از ویران شدن رویاهای اوباما برای تنظیم مجدد روابط با روسیه، رویاهای او در مورد ایران و ملایم شدن عملکرد این کشور پس از توافق هسته ای نیز به تمسخر گرفته شد.»
منبع: جام نیوز
همزیستی اجتماعی مسالمت آمیز پیروان ادیان را قابل تحقق می دانید؟
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.