خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رحیم‌پور ازغدی: آمریکایی‌ها می‌خواهند رابطه با خود را جا بیندازند

به گزارش ادیان نیوز، حسن رحیم‌‎پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خطبه های پیش از نماز جمعه تهران اظهار داشت: امام یک صحبتی می‌کنند در اوایل انقلاب می‌گوید حالا که ملت ما قدرت آمریکا را شکست داد باز عده‌ای رابطه با آمریکا می‌خواهند، ما این ننگ و شکایت را پیش کی ببریم که هنوز کسانی عشق و امید به آمریکا در دلشان هست.
رحیم‌‎پور ازغدی در خصوص اسناد لانه جاسوسی اظهار داشت: در اسناد لانه آمده است که وقتی برخی از عمال آنها در کشور می گویند ما حتی مقاله‌نویس به قدر کافی برای انتشار روزنامه نداریم، لانه به آنها می‌گوید ما مقاله به شما می‌دهیم و این در حالی است که براساس اسناد خود افرادی که برای لانه کار می کنند نمی‌دانند که لانه در اداره شطرنج آنهاست.
وی با تاکید براینکه برخی از ملی‌گراها، مذهبی‌ها، سلطنت‌طلب عمال امریکا بودند گفت: امام علیه همه اینها موضع می‌گرفت.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: امام راجع به مقدس مآب‌ها می گوید کار با اینها مشکل است و می‌گفت نصیری معلوم بود که چه کرده ولی این مقدس مآب که تسبیح در دست گرفته و به اسم اسلام هر کاری می‌کند با اینها چه کنیم.
وی با بیان اینکه به اسم ملی گرایی می‌گویند شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس و … نگویید و ما کاری به مسائل بین الملل نداریم گفت: امام در جواب آنها می‌گوید اینها اول می‌خواهند انقلاب را در خود مدفون کنند و بعد انقلاب را مدفون کنند.
رحیم‌‎پور ازغدی در خصوص غرب گرا گفت: امام می‌گوید اینها مغزشان اینطور تربیت شده و مغز انسانی را از سرشان بیرون آوردند و مغز غربی در سرشان گذاشتند.
وی در خصوص جریان خط میانه و لیبرال اظهار داشت: امام در مورد آنها می‌گوید اینها مثل ابوسفیان و همان اشخاصی هستند که با هم پیوند کردند که نگذارند پیغمبر حکومت تشکیل دهد، آنها همه برای منافع خودشان از اسلام می‌ترسیدند و حالا هم همینطور است، امام می‌گویند آنها بهتر از اینها هستند چون آنها به دنبال ارباب خارجی نبودند ولی اینها به دنبال ارباب خارجی هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: الآن اینها برای ۱۰ هزار آدم پرونده دارند که چطور می‌شود روی این اشخاص کار کرد.
رحیم‌‎پور ازغدی با تاکید براینکه آمریکایی‌ها روی روانشناسی انسان‌ها مخصوصاً مسئولین درجه یک و دو و سه در جمهوری اسلامی از هر جناحی که هستند کار می‌کنند گفت: آنها می خواهند در مورد تک تک آنها بدانند، پرونده دارند و دارند روی نقاط قوت و ضعفشان کار می‌کنند.
وی افزود: بعضی‌هایتان الآن من می‌دانم که جاسوس در داخل حکومت هستید، بعضی‌ها که ما یقین داریم در داخل حکومت جمهوری اسلامی همین الآن با سرویس‌های جاسوسی سیا آمریکا، لندن و صهیونیست‌ها کار می‌کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آمریکایی ها روی روانشناسی آدم ها کار می کنند مخصوصاً مسئولین درجه یک و دو و سه در جمهوری اسلامی از هر جناحی که هستند بدانند در مورد تک تک آنها پرونده دارند و دارند روی نقاط قوت و ضعفشان کار می‌کنند بعضی‌هایتان الآن من می‌دانم که جاسوس هستید در داخل حکومت بعضی‌ها که ما یقین داریم در داخل حکومت جمهوری اسلامی همین الآن با سرویس‌های جاسوسی سیا آمریکا و لندن و صهیونیست‌ها دارند کار می‌کنند بعضی‌ها این را می‌دانند و بعضی‌هایشان این را نمی‌دانند
ازغدی افزود: در اسنادشان هست که در هیئت‌های مذهبی عزاداران امام حسین نفوذ داشتند و آدم داشتند و می‌آمدند قمه پخش می‌کردند زمان شاه کسی در دانشگاه تهران ۱۰ آدم دارد هر روز گزارش می‌دهد که امروز در دانشگاه فلان چه اتفاق افتاد وامروز چه اتفاق افتاد اینها ۳۵ سال پیش بوده یعنی الآن ندارند این چیزها را؟ الآن این چیزها را ندارند؟ الآن روی آدم‌ها کار نمی‌کنند؟ روی ۱۰ آدم سرمایه‌گذاری می‌کنندیکی از اینها برای فردا یک مسئولیتی پیدا کند و از طریق آن یک چیزی را پیش ببرند و یک تصمیم حکومتی بگیرند در رابطه با مسائل داخلی و خارجی مسائل فرهنگی کشور، رسانه‌ها و…
وی ادامه داد: سازمان سیا می‌گوید شما از من خواستید راجب همه امکانات نفوذ در جریان امور جاری در کشور و در حکومت اظهار نظر کنم من به طور جزئی اعلام کردم و می‌گوید آنچه که اینک من به دنبال آن هستم تشکیل یک ائتلاف متشکل از لیبرال های سیاسی میانه رو های مذهبی و غرب گرایان خواهان رابطه با آمریکا و بخشی از نظامیان سابق است و وجه اشتراکشان این است که متمایل به غرب هستند و آماده کنم این ائتلاف را برای زمانی که مردم به خیابان‌ها بریزند، قصد ما ایجاد راه حل میانه است که افراطی نباشند.
ازغدی گفت: اینها تصریحات شان هست می‌گویند مردم دارند کم کم از حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی ناراضی می‌شوند ما امیدواریم ظرف یک سال و نیم آینده به جایی برسیم که مردم به خیابان‌ها بریزیند و به خاطر مشکلات اقتصادی علیه جمهوری اسلامی تظاهرات کنند. بعد می‌گوید آنجا ما باید هم از جریان‌های تجزیه‌طلب چه در قالب کرد و چه غیر کرد و هم از جریان‌های چپ و چپ افراطی و هم از جریان‌ها مذهبی که با خمینی میانه خوشی ندارند از همه باید استفاده کنیم اصلاً کلمه نفوذ را به کار می‌برد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آمریکا می‌گوید هدف من این است یک ائتلافی تشکیل بدهم که لیبرال‌های مذهبی در آن باشد آخوند ضد خمینی و سازشکار باشد و نظامیان سابق باشند و کمونیست‌ها و چپ‌های آمریکایی باشند و همه کسانی که به نحوی اشتراکشان این است که مثل خمینی افراطی نیستند و ضد آمریکایی نیستند و همه متمایلند که رابطه با آمریکا برقرار شود، می‌گوید هدف من تشکیل یک چنین ائتلافی است. این را آن موقع می‌گوید که امام توی کاسه و کوزه‌شان زد و لانه جاسوسی که فتح شد این پروژه‌شان از بین نرفت ولی یک مدتی به تاخیر افتاد.
وی گفت: آمریکا می گوید بعضی از اینها به ما می‌گویند که با ما علنی و زیاد ملاقات نکنید چون آبرویمان می‌رود. می‌گوید هر چند وقت که یک برنامه می‌ریزیم امام به هم می‌زند مثلاً امام در سخنرانی آخرش که اتهام علنی زد که آمریکایی‌ها می‌خواهند در صفوف نهضت مردم شکاف بیاندازند و مراقب باشید که چه کسانی با آمریکا نزدیکند و شبیه آمریکایی‌ها سخن می‌گویند. می‌گوید این سخنرانی امام یک عده‌ای را ترسانده که با ما در تماس باشند و قصد ما ایجاد راه حل میانه است که افراطی نباشند.
منبع: نسیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.