خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ابراز ارادت کشیش کاتولیک به حضرت زهرا(س)

به گزارش ادیان نیوز، یکی از کشیش های آفریقای جنوبی با حضور در مجلس عزاداری امام حسین (ع) در مرکز اسلامی شیعیان این کشور به ذکر فضائل اهل بیت (س) پرداخت.
کشیش کریستوفر کلئوسی در سخنرانی خود در مرکز اسلامی توئری کیپ تاون گفت: صدای گریه های بانو فاطمه (س) در هنگام اشک ریختن برای امام حسین(ع) الهام بخش ما به شمار می آید، حتی اگر نتوانیم این بانو را در زمان اشک ریختن ببینیم.
این کشیش کاتولیک سپس گفت که عزاداری حضرت زهرا (س) برای امام حسین (ع) از سه جنبه می تواند الهام بخش باشد.
وی که در واتیکان اسلام شناسی تدریس می کند، گفت: اول این که فاطمه (س) الگویی برای مادرانی است که برای فرزند خود گریه می کنند با این تفاوت که فرزند او شهید شده است.
این کشیش که در واتیکان اسلام شناسی تدریس می کند در مورد بعد دوم افزود: دوم این که فاطمه(س) الگویی برای همه کسانی است که با سختی و مشکل در زندگی روبرو می شوند. فاطمه(س) در دوران غم شدید پس از وفات پدرش گرامی اش حضرت محمد(ص)، تغییرات سیاسی و بحث ها بر سر جانشینی ایشان و نیز مشاجره بر سر فدک، با سختی های زیادی در زندگی روبرو شد.
وی ادامه داد: کسانی که در زندگی هر روز خود با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند باید از سیره حیات حضرت فاطمه (س) نیرو بگیرند.
کشیش کریستوفر کلئوسی که آثار زیادی در مورد امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س)نوشته است در مورد بعد سوم الگوگیری از زندگی حضرت زهرا گفت: فاطمه (س) الگویی است برای همه که با وجود همه مشکلات و سختی ها خدا را فراموش نکنند.
وی در بخش پایانی سخنرانی خود تصریح کرد: در این روزها دعا می کنیم که ایشان [حضرت زهرا (س)] به هنگام گریه برای فرزندش امام حسین (ع) نزد خداوند، برای ما دعا کند.
این کشیش و پژوهشگر کاتولیک ادامه داد: بر اساس تحقیقات من، محبت بانو فاطمه (س) فقط شامل مسلمانان نمی شود، بلکه ایشان به امثال من (مسیحیان) نیز نظر دارد.
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.