خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

با خودخواهی های شخصی و فرقه ای صفوف ایمانی را به هم نریزیم

به گزارش ادیان نیوز، آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در دومین هم اندیشی علمی و مذهبی با موضوع امت واحده اسلامی؛ چالش ها و راهکارها که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی قم برگزار شد، با خیر مقدم به میهمانان از موریتانی و هندوستان اظهار داشت: اراده خداوند و پیامبر او بر وحدت مسلمانان قرار گرفته است و قرآن کریم همواره بر عزت مومنین در آیات متعدد تاکید کرده است.

او ادامه داد: خداوند در آیات مختلف مسلمانان را به پرهیز از انشقاق و اختلاف دعوت می کند و در جای دیگر مسلمانان را برادر یکدیگر معرفی کرده و از آنها می خواهد بین خود آشتی و صلح برقرار کنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: عزت مومنین در تبری جستن از طاغوت و کافران است و خداوند کافران را به عذاب عظیم و مومنان را به عظمت و بزرگی وعده داده است.

او تصریح کرد: دشمنان اسلام  تلاش می کنند تا با ایجاد اختلاف، امت اسلامی از یکدیگر دور کنند تا به وسیله این اختلاف بتوانند در امت اسلامی نفوذ کرده و بر مسلمانان تسلط داشته باشند.

اراکی با بیان اینکه خداوند و رسول او ما را به بازگشت به عزت اسلامی دعوت می کنند، افزود: این بازگشت، ما را از بیگانگان بی نیاز و صفوف مسلمین را متحدتر خواهد کرد چون تنها دشمنان دین خدا هستند که از اختلافات بهره برداری می کنند.

او با اشاره به اینکه خداوند به مؤمنین وعده داده اگر از خداوند و رسول او تبعیت کنند، آنها را رستگار می کند، افزود: البته باید در این راه همیشه خدا و رسول و وحدت اسلامی را در نظر داشته باشند و به خاطر همین مکتب، با خودخواهی های شخصی و فرقه ای صفوف ایمانی را به هم نریزند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: ایده تشکیل و تاسیس صندوقی برای پشتیبانی فعالیتهای وحدت گرا و مقابله با جریانهای تکفیری پیشنهاد خوبی است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
منبع : شفقنا

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.