خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اخراج ارواح با تأئید مسئولین کلیسا صورت می‌گرفت

به گزارش ادیان نیوز، کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی در مدت زمان  فعالیت، علاوه بر آنکه به رعایت مقررات و قوانین کشور پایبند نبود، مشکلات فراوان و آسیب‌های متعددی را نیز برای مراجعه کنندگان فراهم آورده بود.
دست‌اندرکاران این فرقه غیر قانونی ادعا می‌کردند که عطیه شفای بیماری، باطل کردن سحر و جادو، اخراج ارواح پلید و … را داشته و از این طریق افراد زودباور را به سمت خود جذب می‌کردند.
افرادی که به امید خروج دیو و ارواح پلید، ابطال جادو و … به کلیسای غیرقانونی جماعت ربانی مراجعه می‌کردند، نه تنها مشکلات و نگرانی‌های آنها مرتفع نمی‌شد، بلکه عواقب اسف‌باری برای آنها رقم می‌خورد که در برخی مواقع می‌توان آنها را “غیر قابل جبران” نامید.
پس از آنکه یکی از جداشدگان فرقه جماعت ربانی، نخستین بار از “خرافی‌گری تشکیلاتی” در این فرقه رونمایی کرد و خبر مربوط به آن منتشر شد، به سراغ یکی از فریب‌خوردگان تبلیغات پر زرق و برق کلیسای غیر قانونی جماعت ربانی رفتیم تا از دیده‌های خود بگوید.
هر چند بر اثر اتفاقاتی که در آن دوران – سال‌های میانی دهه هشتاد شمسی- برای او اتفاق افتاده، همچنان شوک‌زده بوده و هنوز نیز نتوانسته به‌طور کامل به زندگی عادی پیشین خود برگردد، اما با روی گشاده پیشنهاد ما برای انجام مصاحبه را پذیرفت که مشروح آن در این بخش و چند بخش آینده خواهد آمد.
*هیچ پایبندی به دین و مذهب نداشتم

 به‌عنوان اولین سوال بفرمائید، چه‌طور شد که به کلیسای جماعت ربانی مراجعه کردید؟
چند سالی بود که به تماشای فیلم‌های سینمایی وحشتناک خارجی اعتیاد پیدا کرده بودم و تقریبا همه فیلم‌های ترسناک خارجی رو در تنهایی و عمدتا در ساعت‌های پایانی شب نگاه می‌کردم،‌ تا اینکه مدت‌ها بود وجود ترس شدیدی را در خودم احساس می‌کردم و موضوع را با یکی از دوستان نزدیکم در میان گذاشتم، او احتمال وجود دیو و روح را مطرح کرد و گفت جایی را می‌شناسد که برای اخراج آنها کارهایی را انجام می‌دهند و اینجا بود که برای نخستین بار به کلیسای جماعت ربانی مراجعه کردم.
آیا دوست شما مسیحی بود؟
نه- اصولا نه خودم و نه دوستم چندان به دین و مذهب توجهی نداشتیم.
* برایم قابل باور نبود که در یک کلیسا اخراج دیو و ابطال سحر و جادو صورت بگیرد
پس چگونه به یک مکانی که اصطلاحا کلیسا نامیده می‌شد، رفت و‌آمد می‌کرد؟
تردد دوستم به کلیسای جماعت ربانی، نه به‌عنوان یک مسیحی بلکه واسه اهداف دیگری بود و همون جوری که قبلا هم گفتم دوستم خیلی دنبال مسائل دینی و مذهبی نبود و مراجعه‌اش هم همیشگی نبود.
 پس به واسطه مراجعه پیشین دوست شما به کلیسای جماعت ربانی فهمیدید که در آنجا اخراج دیو هم انجام می‌دن؟
بله و البته من باید این رو بگم که خودم هم اولش باورم نشد؛ چون تصویری که از یک کلیسا در ذهن داشتم مکانی برای جمع شدن افراد و عبادت و پرستش خدا بود و برام قابل باور نبود که در اون‌جا اخراج دیو و باطل کردن سحر و جادو صورت بگیره.
 آیا واقعا اخراج ارواح صورت می‌گرفت؟
این‌قدر درباره این موضوع، لاپوشانی صورت می‌گرفت که کسی نمی‌دونس دیو چی هستش، از کجا وارد یه شخص می‌شه، چه‌جوری خارج می‌شه، پس صحبت کردن درباره اینکه اخراجی بود یا نه، خیلی منطقی نیست و باید بگم اخراج روح فقط بازاری شده بود واسه افرادی که می‌خواستن با این روش مردم رو تیغ بزنن.
*اخراج دیو با تأئید مسئولین کلیسای جماعت ربانی انجام می‌گرفت
 چه کسی این کار رو انجام می‌داد؟
چند نفری بودند که به این کار مشغول بودند؛ ولی معروف‌ترین‌شون فردی به ‌نام آرشاویر بود که حتی توی خونه خودش هم ادعا می‌کرد که می‌تونه اخراج دیو و ابطال جادو انجام بده و بعضی افراد را به خونه خودش می‌برد.
 آیا مسئولین کلیسای جماعت ربانی هم از این موضوع آگاهی داشتند؟
بله- همه مسئولین کلیسا از موضوع اخراج ارواح مطلع بودند و حتی با تأئید آن‌ها انجام می‌شد. اصلا امکان نداشت بدون هماهنگی و تصویب اونا بشه کاری به این حساسیت رو کسی انجام بده.
ادامه دارد… 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.