خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اولین اکران «محمدرسول الله (ص)» در اروپا

به گزارش ادیان نیوز، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به سفر ایتالیایی ایوبی که او را همراهی می‌کرد گفت: در کمیسیون همکاری های مشترک سینمایی ایران و ایتالیا مذاکرات خوبی در مورد اکران انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» و فیلم سینمایی «محمدرسول الله (ص)» انجام شد و تصمیم بر این شد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رم، در مورد اکران انیمیشن «شاهزاده روم» در کشور ایتالیا پیگیری کند.
 
وی همچنین گفت: در کمیسیون مشترک سینمای ایران و ایتالیا از نمایش فیلم «محمدرسول الله (ص)» استقبال کردند به حدی که موافقت اولیه را با اکران فیلم در سینماهای کشور ایتالیا اعلام کردند.
 
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی خاطرنشان کرد: بنا شد که «محمدرسول الله (ص)» اکران ویژه ای برای متولیان سینما و شرکت‌های پخش فیلم در ایتالیا داشته باشد و نمایش با حضور عوامل فیلم صورت می‌گیرد.
 
تابش با اشاره به اینکه بنیاد سینمایی فارابی پخش بین المللی انیمیشن «شاهزاده روم» را برعهده دارد گفت: در جلسه ایتالیا، انیمیشن «شاهزاده روم» برای آن‌ها به نمایش در آمد و از این اثر به عنوان یک انیمیشن ایرانی و موضوع بین الادیانی خوش‌شان آمد. امیدواریم که عوامل و تهیه کننده این انیمیشن هم روی بازار جهانی «شاهزاده روم» کار کنند تا در کشورهای جهان اسلام و سایر کشورها مخاطبانش را جذب کند. اصولا فیلمهایی با مضامین اخلاقی و دینی می‌توانند در جهان اسلام و در خارج از مرزهای کشور بیننده داشته باشند به شرط آنکه به خوبی توزیع شود.
 
وی ادامه داد: ظرفیت نسل جوان در زمینه انیمیشن بیشتر بارور شده است و امیدوارم فیلم‌های انیمیشن بتوانند سهم خوبی از اکران سال بعد را بگیرند. خوشبختانه چند فیلم‌نامه خوب هم در بنیاد سینمای فارابی در بخش کودک و نوجوان به دست ما رسیده است تا در سال ۹۵ شاهد اکران این فیلمها باشیم. در دوره جدید فارابی از آثاری چون «شاهزاده روم» حمایت خواهیم کرد.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.