خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام سجاد(ع) انقلاب کربلا را به جهانیان معرفی کردند

به گزارش ادیان نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم عزاداری شب شهادت امام سجاد (ع) که شنبه شب در حسینیه امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: مشکلی که در بین ما شیعیان وجود دارد و شاید سبب عقب‌افتادگی شیعه در دنیا شده این است که با معارف اهل بیت نتوانسته‌ایم ولایت اهل بیت و تشییع را در امت اسلامی توسعه بدهیم لذا شاید عامل پهنه‌ معرفت شناسی خود نسبت به اهل بیت با پهنه عشق برابر نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در بخش زیادی از زمان تاریخ، شیعه در خفقان به‌سر می‌برده است به گونه‌ای شیعیان فرصت آموزش علوم اهل بیت را نداشته بودند با این نگرش امام صادق (ع) می‌فرمایند همانقدر که کلام ما را به مردم منتقل کنید مردم شیفته ما می‌شوند.
وی با تاکید بر اینکه تنها پرداختن به مصیبت‌های اهل بیت ضروری نیست، خاطر نشان کرد: فقط صرفا به عنوان ستم‌هایی که به اهل بیت وارد شده است نشسته‌ایم بحث کرده‌ایم که تنها عواطف ما ارضا شود، باید گفت در توسعه معرفت‌شناسی اهل بیت که چرا این فجایع در زندگانی آنها رخ داده است کم‌تر پرداخته‌ایم، در تمام روایات و احادیث در مورد اهل بیت قید شده است که این دلدادگی معطوف به عرفان حق اهل بیت است لذا در این مسئله شیعه کم‌تر کار کرده است.
وی تصریح کرد: شما اگر به عنوان یک جوان روشن اندیش روز دنیا به گونه‌ای دارید زندگی می‌کنید که با فشار دادن یک دکمه عواطف مردم دنیا را بر روی رایانه سیر کرده و مشاهده می‌کنید لذا در دنیایی که فاصله‌های فکری نابود شده است باید گفت آیا از نظر معرفت‌شناسی نسبت به اهل بیت همین قدر کافی است؟ این جفا در حق اهل بیت است، شما برادرانی که با احساسات پاک و معصومانه در فضای روشن فکری این نظام و انقلاب زندگی می‌کنید باید در حوزه معرفت‌شناسی اهل بیت اقدام کنید.
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: نسبت به وجود امام سجاد (ع) که رهبر سوم واقعه عاشورا بودند بی‌معرفتی صورت گرفته و جفا در حق ایشان است، انقلاب کربلا انقلابی بود که سه معصوم در متن زمینه‌سازی، اجرا، تداوم بخشی و احیا و نهادینه‌سازی نقش داشتند.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: امام سجاد (ع) ۱۰ سال زمینه‌ساز انقلاب عاشورا و امام حسین (ع) و رهبر اجرایی انقلاب کربلا بودند به گونه‌ای که امام سجاد (ع) ۴۰ سال روی این انقلاب کار کردند که در بین مردم جا افتاده است و می‌تواند در تمام ملت‌ها دگرگون‌سازی ایجاد کند.
امام جمعه مشهد تبیین کرد: امام سجاد (ع) سال‌ها برای گسترش فرهنگ عاشورا و اطلاع دادن وقایع آن به دنیا تلاش کردند در حالی که بنی امیه قصه کربلا را تمام شده می‌دید، وقتی اهل بیت امام وارد مدینه شدند یک فضای سردی بر این شهر حاکم بود اما حرکت امام سجاد (ع) مقدمه یک قیام از کنار قبر پیامبر و از نسل مردمی بود که در رکاب پیامبر بودند.
وی اضافه کرد: با این حال امام سجاد (ع ) دو سال وارد مدینه نشدند و فرمودند مردمی که اینقدر بی‌رمق هستند ارزشی ندارد که در این شهر زندگی کرد لذا ایشان در خارج از شهر چادر زدند و اینگونه زندگی کردند و باید گفت سرسختانه‌ترین سختی‌ها را بر خانواده امام حسین (ع) وارد کردند.
امام جمعه مشهد در پایان یادآور شد: کربلا و جمعیتش امروز در تمام دنیا میلیونی شده است به گونه‌ای که امام سجاد (ع) با هنرشان انقلاب کربلا را جهانی کردند؛ لذا یک عده متحجر روشی در پیش گرفته‌اند که با حرکت‌های ناهنجار اسلام را به دنیا معرفی و به شیوه‌ای غلط عزاداری می‌کنند و بدن خود را خون‌آلوده جلوه می‌دهند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.