خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعوت از پاپ برای حضور در زیارت أربعین حسینی (ع)

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله سید محمدتقی مدرسی، از مراجع تقلید عراق که در شهر مقدس کربلای معلی اقامت دارد، طی اظهاراتی نسبت به شایعات منتشر شده توسط برخی شبکه های ماهواره ای و برخی رسانه ها در مورد انتشار ویروس های مختلف و یا بیماری کولیرا، هشدار داد.
حضرت آیت الله مدرسی که در درس هفتگی خود سخن می گفت، در ادامه افزود: در آستانه أربعین حسینی علیه السلام قرار داریم. اخیرا برخی شبکه های ماهواره ای و رسانه ها با انتشار اخبار دروغ و شایعاتی مدعی شده اند که به احتمال زیاد امسال ویروس های مختلف بخصوص بیماری کولیرا در میان مردم در عراق منتشر شود!
این فقیه شیعه همچنین گفت: این رسانه های خبیث قصد دارند با انتشار این اخبار دروغی، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را از حضور در زیارت أربعین حسینی علیه السلام باز دارند.
وی ادامه داد: انتشار مذهب تشیع در نقاط مختلف جهان باعث شده که چنین دروغ هایی را بسازند تا جلوی زیارت و نشر تشیع را بگیرند. آنها بدنبال خاموش کردن نور خداوند هستند که بازتاب آن در حسین علیه السلام و شعائر حسینی است.
حضرت آیت الله مدرسی افزود: رسالت امام حسین علیه السلام می تواند جهان را از آثار و پیامدهای سلاح های هسته ای، بیماری های مختلف، ظلم دیکتاتورها و ظالمان نجات دهد و عزت و کرامت را برای بشر به ارمغان بیاورد.
این استاد حوزه علمیه کربلا ادامه داد: خط حسین علیه السلام به طور واضح بر کسانی که مخالف او بودند تأثیر گذاشت و باعث شد آنها اعتراف کنند که امام حسین بدست حاکم ظالمی به شهادت رسید و نه بدست به قول آنها امامی که خود را امام امت می نامید.
وی در ادامه طلاب، روحانیون و علمای علوم دینی را به تلاش برای بالا بردن سطح آگاهی امت اسلامی بخصوص در مورد امام حسین علیه السلام توصیه کرد و گفت: همه ما باید مسیر امام حسین علیه السلام را دنبال کنیم.
لازم به ذکر است، حضرت آیت الله مدرسی چند روز پیش نیز در دیدار با حجه الإسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، گفته بود: ‌در سفری که چندی پیش به واتیکان داشتم، از پاپ دعوت کردم تا بیاید از نزدیک این مراسم بزرگ أربعین حسینی را مشاهده کند زیرا دیدن با آنچه از اخبار می شنوند فرق می کند. تا ببیند ما چه داریم.
منبع: شیعه آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.