خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتفاضه قدس؛ ۷۹ شهید و ۳۰۰۰ زخمی

به گزارش ادیان نیوز، وزارت بهداشت دربیانیه خود افزود: ۱۷ نفر از شهدا کودک و سه نفر از آن ها زن هستند.
از مجموع این شهدا، ۶۰ نفر در کرانه باختری و ۱۸ نفر در نوارغزه به شهادت رسیده اند. یک جوان فلسطینی نیز در منطقه نقب شهید شده است.
به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از آغاز انتفاضه قدس تا یکشنبه شب در درگیری با نیروهای اشغالگر، ۸۲۶ شهروند در کرانه باختری با گلوله جنگی و ۸۹۵ نفر با گلوله پلاستیکی زخمی شده اند. در نوارغزه نیز ۴۲۲ نفر با گلوله جنگی و ۱۱۳ نفر با گلوله پلاستیکی زخمی شده اند.
۲۴۷ شهروند نیز از سوی نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و زخمی و دچار شکستگی شده اند. ۲۴ نفر دیگر نیز دچار سوختگی شده اند.  
۳۷۰ نفر از زخمی ها در کرانه باختری کودک هستند که ۱۸۰ نفر از آن ها با گلوله جنگی و ۱۲۰ نفر با گلوله پلاستیکی زخمی و ۳۰ نفر با گاز اشک آور و بمب های صوتی مصدوم شده اند. ۴۰ نفر از آن ها نیز از سوی نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. در درگیری های نوارغزه نیز ۱۷۰ کودک زخمی شده اند که اکثر آن ها با گلوله جنگی هدف قرار گرفته اند.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.