خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خشونت و نسل کشی در کتاب مقدس

ادیان نیوز: سران مسیحیت تبشیری قرنهاست اسلام را به خشونت متهم می سازند. ادعایی که از واقعیت بسیار دور بوده و تاکیدات گسترده اسلام بر محبت و مهرورزی دروغین بودن این ادعا را روشن می سازد. این در حالی است که نه تنها تاریخچه مسیحیت حاکی از خونریزی و جنگهای گوناگون است بلکه کتاب مقدس مسیحیان نیز حاوی مطالبی تامل برانگیز است.
خشونت های مسیحیان در جنگهای صلیبی که به دستور سران مذهبی صورت گرفت، نیز رفتارهای سفاکانه کلیسا  در دادگاههای تفتیش عقاید که هنوز ابزارهای مورد استفاده آنان برای شکنجه  در برخی موزه های یافت می شود، کشتار سفاکانه مسیحیان در آلبی، و… همه و همه نمونه هایی از رفتارهای خشن در تاریخ مسیحیت را به تصویر می کشد. 
در بخش هایی از کتاب مقدس امروزی نیز رفتارهای قابل ملاحظه ای موج می زند. جالب اینکه بیشتر این جنایات و نسل کشی ها، به دستور خداوند و به وسیله پیامبران الهی صورت گرفته است. برای نمونه در کتاب مقدس خداوند به شاوول فرمان می‌دهد کـه «حال برو و مردم عمالیق را قتل عام کن. بر آنها رحم نکن، بلکه زن و مرد و طفل شیرخواره، گاو و گوسفند، شتر و الاغ، همه را نابود کن»[۱]در این سخن خداوند تعالی نه تنها  دستور کشتار طفل شیرخواره بلکه دستور نابودی تمامی حیوانات را نیز می دهد.
در جایی دیگر خداوند متعال به حضرت موسی می فرمایند(( از شهرهای این امت هایی که یهوه خدایت تو را به ملکیت می دهد هیچ ذی نفس را زنده مگذار بلکه ایشان را … چنانکه یهوه خدایت تو را فرموده بالکل هلاک ساز)) [۲]کشتن زنان اسیر شده و زنده نگه داشتن دختران باکره[۳]، کشتن هر پسر بچه ای که اسیر شده باشد، [۴]سوزاندن شهر با آنچه در شهر است، [۵] سنگسار و سوزانیدن اسرا[۶]و … نمونه های دیگر از رفتارهای خشونت آمیز در کتاب مقدس است.
بنابراین آنچه مشخص است نسل کشی ها، کودک کشی ها و کشتن زنان، کشتن حیوانان بی گناه، سنگسار و سوزاندن اسرا، و… نمونه هایی از مواردی است که خدای کتاب مقدس به وسیله انبیائش مرتکب آن می شود.
در سخنان حضرت عیسی(ع) نیز مواردی از دعوت به شمشیر وجود دارد که نشانگر این است که شاید اگر زمینه مساعد بود ایشان نیز با سران و کاهنان فاسد مقابله می نمودند .[۷] در حقیقت آنچه مشخص جهاد برای دفاع از خود و برای رویارویی با ظالمین و ستمگران مساله ای است که هر عقل سلیم به ان گواهی می دهد.
اینک سوالی پیش روی ما قرار می گیرد که اگر به راستی یکی از این نمونه ها در کتاب مقدس و منایع مسلمانان  وجود می داشت سران تبشیری مسیحیت چه تهمت ها و اتهاماتی که نسبت به مسلمانان ابراز نمی داشتند. این در حالی است که در اسلام و منابع اصیل آن نه از نسل کشی خبری است، نه از کودک کشی و کشتن زنان بیگناه در جنگ، و نه از بی احترامی و سوزاندن اسرا، و نه از کشتار حیوانات بیگناه در جنگ.
البته این نکته قابل به ذکر است که در اندیشه اسلامی جوهره تمامی ادیان الهی و ابراهیمی بر مهربانی و کرامت انسانها بوده و مسایل مطرح شده در کتاب مقدس مسیحیان تنها و تنها تحریفاتی است که به کتاب مقدس مسیحیان را یافته است.
پی نوشت:
[۱] . اول سموییل، ۳:۱۵
[۲] تثنیه۱۷.۲۰:۱۶
[۳] -( اعداد ۱۷.۱۸:۳۱
[۴] – اعداد ب۱۷:۳۱
[۵] –  ((و شهر را با آنچه‌ در آن‌ بود، به‌ آتش‌ سوزانیدند. لیکن‌ نقره‌ و طلا و ظروف‌ مسین‌ و آهنین‌ را به‌ خزانه‌ خانه‌ خداوند گذاردند.  ۲۵)) یوشع ۲۴:۶
[۶] –  ((۲۵ و یوشع‌ گفت‌: «برای‌ چه‌ ما را مضطرب‌ ساختی‌؟ خداوند امروز تو را مضطرب‌ خواهد ساخت‌.» پس‌ تمامی‌ اسرائیل‌ او را سنگسار کردند و آنها را به‌ آتش‌ سوزانیدند و ایشان‌ را به‌ سنگها سنگسار کردند.  ۲۶ و)) یوشع ۲۵:۷
[۷] – «گمان مبرید که آمده‌ام تا سلامتی بر زمین بگذارم نیامده‌ام تا سلامتی بگذارم بلکه شمشیر را» متی ۱۰: ۳۴
منبع: فرقه نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.