خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ابراز پشیمانی یکی از سران اسلام‌ستیزان

ادیان نیوز: «کاترین ارتل» (Kathrin Oertel) رهبر سابق یکی از تندروترین تشکل‌های ضد اسلامی در جهان از مسلمانان جهان معذرت خواهی کرد. تا چند ماه پیش هیچ کس حتی نمی‌توانست تصور بکند که رهبر پر جنب و جوش گروه ضد اسلامی «پگیدا» در آلمان که سخنرانی‌های آتشینی را برای هواداران خود ایراد می‌کرد، از رفتارهای خود اظهار تأسف کند.
رهبر سابق گروه نژاد پرست پگیدا، با انتشار ویدئویی از طرفداران این گروه خواست در مورد راهی که انتخاب کرده‌اند، بیشتر تأمل کنند: «برای کسانی که خود را هنوز متعلق به پگیدا می‌دانند، باید بگویم که راه اشتباهی را به دلائل اشتباه طی می‌کنید. برای شمایی که مسلمانان را به خاطر اتفاقات ناگوار سرزنش می‌کنید، باید بگویم که مسلمانان انسان‌های صلح جویی هستند و به دنبال رساندن آزار به کسی نیستند.»
او در این ویدیو اظهار می‌دارد: «من از همه مهاجران مسلمان و همه مسلمانان جهان به خاطر کارهایی که کردم و سخنانی که بر زبان آوردم، عذرخواهی می‌کنم. اکثریت مطلق مسلمانان انسان‌هایی صلح طلب هستند که به قوانین کشورشان احترام می‌گذارند. مسلمانان جمعیت زیادی را تشکیل می‌دهند و آلمانی‌ها این را نادیده می‌گیرند. من خود را مسئول این کمپین می‌دانم و به همین دلیل ناراحت هستم. تنها کاری که اکنون از دستم بر می‌آید، عذرخواهی است و تمام تلاشم را می‌کنم تا تنش‌هایی را که ایجاد کرده‌ام را از بین ببرم. من می‌خواهم عذرخواهی کنم و این تنها کاری است که می‌توانم برای حل تنش ایجاد شده انجام دهم. اگر یک نفر به دنبال حل این مسئله باشد، دیگران نیز به دنبال او خواهند رفت. باید ایجاد تصاویر دشمنی را متوقف کرد. برای دستیابی به صلح باید آماده گفتگو شد؛ این تنها راه خلاصی از تعصبات است. چگونه ما انتظار به دست آوردن صلح جهانی داریم، اگر ما در کشورمان همزیستی مسالمت آمیز نداشته باشیم؟»
پی‌نوشت: 
پگیدا (به آلمانی: Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes) به معنی اروپاییان میهن پرست علیه اسلامی شدن غرب، جنبشی سیاسی در درسدن آلمان است. این جنبش از اکتبر ۲۰۱۴ به طور پیگیر در حال سازماندهی تظاهرات عمومی با هدف دولت آلمان، در برابر آنچه آن‌را اسلامی شدن جهان غرب می‌نامند، است.
منبع: ادیان نت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.