خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جامعه یهودیان باید اتحاد خود را حفظ کنند

به گزارش ادیان نیوز، پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی در مقاله ای به قلم ربکا شیمون استویل نوشت: پس از یک تابستان تلخ که فدراسیون یهودیان در آمریکای شمالی تصمیم گرفت در جریان بحث های شدید درباره توافق هسته ای ایران بی طرف بماند، جری سیلورمن(Jerry Silverman) رئیس و مدیر اجرایی جوامع متحد یهودی در آمریکای شمالی معتقد است این جامعه می تواند- و باید- بیاموزد با وجود اختلاف نظرهای داخلی به حیات خود ادامه دهد.
سیلورمن قبل از نشست سالانه این سازمان که قرار بود از روز یکشنبه تا سه شنبه برگزار شود، گفت: «ما یک گروه کوچک با تعداد اندک هستیم و باید بتوانیم اتحاد خود را با وجود اختلاف نظر در موضوعات حفظ کنیم».
لحن این مجمع عمومی«فکری برای آینده» قبل از این که جامعه یهودی در بحث های تابستان درگیر شود، انتخاب شده بود. این بحث ها درباره این بود که آیا کنگره آمریکا باید توافق هسته ای میان پنج بعلاوه یک با ایران را تصویب کند یا خیر.
با این وجود لحن این نشست با آن چیزی که فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی امیدوارند در ۳ روز و فراتر از آن به آن دست یابند، همخوانی دارد.
اکثر سازمان های یهودی بزرگ آمریکایی علیه توافق هسته ای موضع مخالف اتخاذ کردند، اما این فدراسیون تصمیم گیری در این رابطه را به موضع گیری صد و پنجاه و یک عضوش محول کرد.
سیلورمن نقش سازمانش را به عنوان خالقی می داند که فضای مذاکره و گفت و گو را در جامعه یهودیان ایجاد کرده است.در نشست سالانه، درباره موضوعاتی که بیش از همه پس از توافق هسته ای ایران نگران کننده است، بحث خواهد شد.
احساسات ضدصهیونیسم جهانی، آینده آموزش یهودیت و بهترین راه کار برای ایجاد جوامع یهودی از جمله موضوعاتی است که درباره آنها بحث خواهد شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.