خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتقاد رهبر معظم انقلاب از «وزر و وبال شدن یک نعمت»

به گزارش ادیان نیوز، در روایت ویژه، نشریه خط حزب‌الله با عنوان انتقاد رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه از “وزر و  وبال شدن یک نعمت” نوشت:
حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای هفدهم آبان‌ماه در درس خارج فقه خود ضمن شرح روایتی از امام صادق علیه‌السلام خاطر نشان کردند: «فرض بفرمایید که خدای متعال نفت را، ثروت نفت را به ملت ایران داد. می‌توانستیم ما شکر این نعمت را به جای بیاوریم. شکرش به این بود که ما به همان ترتیبی که موجب اعتلای کشور می‌شود از این ثروت استفاده کنیم. دانشمند درست کنیم… از این نفت وسیله‌ی قدرت مادی و معنوی برای خودمان درست کنیم. وسیله عزت درست کنیم. این کارها را نکردیم.
نتیجه این شد که همین نفت شد مایه وزر و وبال ما. یعنی قدرتمندان، زرنگ‌ها، رندهای عالم در قالب کمپانی‌ها و در قالب دولت‌ها ریختند سر ما که ما این را از شما می‌خریم به ثمن بخس. سال‌های متمادی این را از ما خریدند… ثروت بود، می‌شد از این استفاده کرد. می شد این را وسیله پیشرفت جامعه قرار داد؛ پیشرفت علمی، پیشرفت ثروت، پیشرفت اقتصاد؛ این کارها را نکردیم… عادت کردیم به اینکه ماده‌ی خام را بفروشیم و جنس از بیرون وارد کنیم. کارخانه‌های دیگران را رونق دادیم… نعمت بود اما همین نعمت شد وبال، ببینید.
نقطه‌ی مقابلش هم هست… جنگ هشت ساله بر ما تحمیل شد، ملت ایران صبر کرد. صبر یعنی نرفت توی خانه، توی سوراخ بخزد و غصه بخورد و دست روی دست بگذارد دشمن هم بیاید بر روی او مسلط بشود، این کار را نکرد. فوراً احساس کرد که بایستی ایستادگی کند، مقاومت کند. ایستادگی کرد، مقاومت کرد، واقعاً هم سخت بود، همه‌ی دنیا با هم بودند، در مقابل ایران به نتیجه رسید. همین جنگ که مایه‌ی ویرانی و خرابی است، شد مایه‌ی آبادی. اگر جنگ نبود، اگر تحریم نبود- که از دادن فشنگ هم به ما خودداری می‌کردند در روزگار جنگ- ما امروز به این پیشرفت‌ها نرسیده بودیم.
منبع: پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حفظ و آیت‌الله عظمی خامنه‌ای
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.