خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ضاحیه بیروت: تروریست های وین!

به گزارش ادیان نیوز ، روزنامه ” السفیر” چاپ بیروت روزجمعه در مقاله خود زیر عنوان ” ضاحیه : تروریست های وین”، به بررسی ابعاد انفجارهای اخیر ضاحیه بیروت پرداخت و دلیل آن را آخرین تلاش های تروریست ها برای خوش خدمتی به اربابان منطقه ای شان، قبل از قرار گرفتن سران گروهک هایشان در فهرست افراد تحت تعقیب دانست.
این روزنامه نوشت: انفجار اخیر آشکارترین پیام بودند. هرگاه که روس ها، سوری ها، لبنانی ها، عراقی ها و ایرانی ها پیشروی می کنند، پیام های خونین مخابره می شوند. مهم آن است که این پیام ها به طور متوالی ارسال و مخابره می شوند. نه حمله به هواپیمای روسی در شرم الشیخ، اولین اقدام از این نوع بوده است و نه انفجارهای لاذقیه و برج البراجنه آخرین آنها خواهند بود.
آنچه دیروز در ضاحیه اتفاق افتاد غافلگیر کننده نبود بلکه امری کاملا قابل انتظار و بدیهی بود فقط زمان و مکان وقوع این جنایت مشخص نبود. از زمانی که مقاومت و نهادهای لبنان تصمیم گرفتند تا از تروریست ها انتقام بگیرند که عملا نیز از جنایتکارانی که از دو سال پیش تاکنون امنیت لبنان را به خطر انداخته اند انتقام گرفتند و آدم ربایان و جنایتکاران تا ارتفاعات رشته کوههای شرق این کشور و حتی در داخل خاک سوریه تحت تعقیب قرار گرفتند، عده ای برای زمینه سازی جهت موج جدیدی از عملیات ارعاب در لبنان تلاش می کردند.
از پناهگاهها و تونل های سوریه تا قلمون و پشت پرده مذاکرات وین، ابر سیاهی بر فراز صدها تیم و عنصر مسلح سایه افکنده است. این ابر همچنین بر برخی از سران حامی تروریست ها در آنکارا، دوحه، ریاض، پاریس و واشنگتن نیز سایه می افکند. مذاکرات در وین وضعیت جدیدی را برای آینده رقم می زند. در صورتی که توافقی حاصل شود صحنه تا حدود زیادی تغییر خواهد کرد. نام هزاران نفر به تدریج در فهرست افراد تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.
حتی نام بسیاری از کسانی که در راستای اهداف بیگانگان گام برداشته اند، در فهرست افراد تحت تعقیب قرار خواهد گرفت و هیچ کشوری آنها را نخواهد پذیرفت. زیرا قطعا باعث ویرانی آن سرزمین خواهند شد. خدماتشان به بیگانگان ممکن است اهمیت خود را از دست بدهد بلکه حتی وجود آنها بلکه حتی وجودشان نیز دردسرساز و هزینه ساز خواهد بود. این افراد سرانجام به موضوعی در مذاکرات تبدیل خواهد شد. دیروز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از برخورد دوگانه کشورها در تعامل با گروههای تروریستی در سوریه انتقاد کرد.
    “از پناهگاهها و تونل های سوریه تا قلمون و پشت پرده مذاکرات وین، ابر سیاهی بر فراز صدها تیم و عنصر مسلح سایه افکنده است. این ابر همچنین بر برخی از سران حامی تروریست ها در آنکارا، دوحه، ریاض، پاریس و واشنگتن نیز سایه می افکند.” 
در زمان حاضر در پشت پرده مذاکرات در وین، تلاش جدی برای مشخص کردن افراد و عناصر نامطلوب در جریان است تا وضعیت آنها در آینده مشخص شود. به علت ارتباطات گروههای مسلح و تنوع وابستگی ها و ایدئولوژی ها و منابع تأمین مالی شان، روند مذکور به مأموریت های غیر ممکن شباهت دارد. اما تلاش ها در این زمینه در جریان است و بلکه این امر حتی قبل از مذاکرات وین و میان بسیاری از طرف های بین المللی آغاز شده و به احتمال زیاد روند طولانی را طی خواهد کرد.
علاوه بر اظهارات “خالد العطیه” وزیرامور خارجه قطر درباره معتدل بودن گروهک احرار الشام و تأکید مکرر”عادل جبیر” برمطرح بودن گزینه نظامی برای سرنگونی نظام دمشق با اشاره به در اختیار داشتن گروههای مسلح در سوریه، از جمله بارزترین آنها “جیش الاسلام” مواضع اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز قابل تأمل بود.
تلاش ها وعملیات فراوانی برای بهبود وجهه تروریست ها در جریان است. درفضای منطقه ای حامی تروریسم در سوریه، عراق و لبنان و با وجود تردید برخی از اطراف، فضایی برای گروههای مسلح به وجود آمده است که از طریق عملیات تروریستی حمایت بیشتر حامیانشان را به دست آورند تا جایگاه آنها را مذاکرات تقویت نمایند یا به طرف مقابل در دمشق، بیروت و مسکو یا طرف های مذاکره کننده با آنها در وین اعلام کنند که هنوز سران تروریست ها فعال هستند.
عمق جنگ لبنان تا این درجه خطرناک و بسیار بزرگترازآن چیزی است که بیشتر سیاستمدارانش قادر به درک آن باشند و این امر بسیار خطرناکتر است. خون های بسیاری در راه است و هیچ راهی جز بیداری نیست تا اینکه سران تروریست ها و حامیانشان به مجازات برسند و از تروریست ها قصاص گرفته شود.
یادآور می شود وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد شمار قربانیان دو انفجار تروریستی در منطقه برج البراجنه در ضاحیه واقع در جنوب بیروت به ۴۳ شهید و حدود ۲۴۰ مجروح افزایش یافته است.
ساعتی پس از وقوع انفجارهای تروریستی در جنوب بیروت، گروهک تروریستی داعش مسؤولیت این دو انفجار انتحاری را برعهده گرفت.
روز گذشته ظرف چند لحظه صحنه خیابان شلوغ برج البراجنه به هم ریخت؛ دو فرد انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بودند، توانستند به فاصله چند دقیقه و در ۱۰۰ متریِ هم خود را منفجر کنند، در حالیکه سومین فرد انتحاری قبل از کشته شدن موفق به منفجر کردن خود نشد.
منبع: العالم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.