خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افتتاح سایت «نذر اربعین» توسط یک مرجع تقلید

به گزارش ادیان نیوز، سایت کمک‌های مردمی عتبات «نذر نت» توسط آیت الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در مدرسه امام سجاد(ع) افتتاح شد. در حاشیه دیدار دهمرده، جانشین ستاد اربعین با آیت الله مکارم شیرازی سایت کمک‌های مردمی عتبات «نذر نت» توسط مرجع تقلید شیعیان افتتاح شد.
آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار از مسئولین با بیان اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بین شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی مراسم اربعین نشر داده شود، گفت: در مسیر راهپیمایی اربعین به نحوی اقدام کنند که نتیجه فرهنگی از مراسم اربعین گرفته شود. نصب پلاکاردهایی در زمینه نماز و حجاب در طول مسیر از جمله درخواست های آیت الله مکارم شیرازی از مسئولین بود.
حادثه عاشورا موجب عزت شیعه شده است
آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار با اعضای ستاد اربعین که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اربعین حسینی موضوعی است که در همه دنیا بی نظیر است، اربعین را خداوند نصیب شیعیان کرده تا به این وسیله عظمت تشیع را به جهانیان نشان دهد.
مرجع تقلید شیعیان، مراسم اربعین را مراسمی خاص دانست که بدون تبلیغ هر سال باشکوه تر برگزار می شود. ایشان افزودند: جریان کربلا و قیام عاشورای امام حسین(ع) موضوعی است که هر چه از آن می‌گذرد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و کهنه نمی‌شود و از یادها نمی‌رود. ما باید بخاطر جریان عاشورا شاکر خدا باشیم چرا که به وسیله این نهضت برابر دشمنان ایستادگی می کنیم و موجب عظمت و بزرگی شیعیان سراسر جهان شده ایم.
مراقب مسائل امنیتی باشید؛ دشمن می خواهد مراسم اربعین را خدشه دار کند
آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با تاکید بر لزوم رعایت مسائل امنیتی، فرمودند: هر سال ۲۰ میلیون زائر بدون هیچ مشکلی در مراسم اربعین شرکت می‌کنند اما رژیم سعودی نتوانست امنیت ۲ میلیون حاجی را تأمین کند، دشمن در کمین است تا بتواند آسیبی بزند که در این زمینه پس از واقعه منا تلاش می‌کند به مراسم اربعین خدشه وارد کند و امنیت شیعیان را زیر سؤال ببرد.
مرجع تقلید شیعیان از مسئولین خواست تا مستندات اربعین جمع آوری شود تا با انتشار به صورت کتاب به عنوان یک سند شیعی در تاریخ ماندگار شود.
دهمرده: ۱۱ کمیته در ایران و ۶ قرارگاه در عراق مستقر شده اند
همچنین در این دیدار حبیب الله دهمرده گزارشی از عملکرد ستاد اربعین ارائه کرد. وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: ۱۱ کمیته در ایران شکل گرفته تا فعالیت مناسبی برای برگزاری مراسم اربعین انجام شود و مراسم میلیونی اربعین باشکوه تر از هر سال برگزار شود.
دهمرده همچنین از تشکیل ۶ قرارگاه توسط ستاد عتبات عالیات در عراق خبر داد که وظیفه امنیت، اسکان، تغذیه و فعالیت‌های فرهنگی را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه ۱۸۰ تریلی شامل پتو و چادر برای اسکان زائران اربعین حسینی به کشور عراق ارسال شده، عنوان کرد: ۱۴۰ هزار چادر مخصوص اسکان زائران به کشور عراق ارسال شده است.
جانشین ستاد اربعین تصریح کرد: ۴ هزار نفر خادم در راستای برگزاری مراسم اربعین در ستاد اربعین فعالیت می‌کنند. همچنین ۴۷ موکب در کشور عراق برای زائران ایرانی ایجاد شده و ۳ میلیون اطعام در ایام اربعین طبخ می‌شود که ۳ برابر سال گذشته است.
دهمرده با اشاره به هزینه‌های برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: کمک‌ها مردمی از سراسر کشور به ستاد اربعین ارسال می‌شود و ستادهای عتبات در ۳۱ استان کشور هزینه‌های مردمی را جمع آوری می‌کنند.
منبع: مهر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.