خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال مردم مومن بصره از کاروان های حسینی

ادیان نیوز: با نزدیک شدن به ماه صفر، استان بصره عراق اولین استانی است که شاهد حرکت زائران به سمت کربلای معلی می باشد. امسال نیز و چهار روز قبل ازآغاز ماه صفر، اهالی شهر فاو در جنوبی ترین نقطه عراق در استان بصره حرکت خود را به سمت قبله ایثار و فداکاری آغاز نمودند تا با حلول اربعین حسینی و در کنار دوستداران خاندان عصمت و طهارت از داخل و خارج عراق ، آستان بوس مضجع سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشند.
به همین مناسبت، اهالی شهرهای واقع در طول مسیر زائران از فاو به سمت کربلای معلی در استان بصره درقالب موکبهای خدماتی، ارائه خدمات به زائران حسینی را آغاز نموده اند. در همین راستا نهادهای امنیتی و خدماتی استان نیز به منظور تامین امنیت و مایحتاج زائران به حال آماده باش در آمده اند.
لازم به ذکر است تعداد زائران در استان بصره تا روز ششم و هفتم صفر به حداکثر خود خواهد رسید.
در طول این مسیر دوستداران خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام با برپائی موکبهای خدماتی، غذا، میوه، محل اسکان، خدمات بهداشتی و درمانی و سایر مایحتاج سفر را سخاوتمندانه و بطور رایگان در اختیار میهمانان اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار می دهند.
منبع: الکفیل
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.