خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خواننده مشهور برزیلی به جنبش تحریم اسرائیل پیوست

به گزارش ادیان نیوز، فعالان سازمان مردم‌نهاد “صدای یهود برای صلح” با راه‌اندازی کمپینی از “کائوتانو ولوسو” برای پیوستن به جنبش تحریم فرهنگی اسرائیل تشکر کردند.
پس از تلاش‌های مستمر حامیان فلسطین در سازمان‌های مردم‌نهادی چون  “ذهن‌های خلاق” سرانجام “کائوتانو ولوسو” خواننده و از حامیان جنبش ضد نژادپرستی تروپیکالیسم در برزیل به جنبش تحریم اسرائیل (BDS) پیوست.
هر چند تصمیم این خواننده مشهور برزیلی کمی دیر و پس از اجرای کنسرت در تابستان گذشته در تل آویو گرفته شد؛ اما باعث خوشنودی حامیان فلسطین و فعالان جنبش تحریم شده است.
“کائوتانو ولوسو” پس از سفر به سرزمین‌های اشغالی و مشاهده نژادپرستی و سرکوب‌گری رژیم صهیونیسیتی علیه فلسطینیان با نوشتن مقاله‌ای با عنوان «پس از مشاهده اسرائیل هرگز به آن‌جا باز نخواهم گشت» از این جنبش حمایت کرد.
وی در این مقاله می‌نویسد: “صلحی که پیش از این می‌‌پنداشتم که در اسرائیل وجود دارد کاملاً دروغین و پوشالی بود… و اکنون می‌خواهم بیش از پیش به فلسطینیان نزدیک شده و از این رژیم دوری کنم”.
محمد نواجا رئیس کمیته ملی تحریم ضمن ابراز خرسندی از اقدام این خواننده برزیلی بیان کرد، امیدواریم همه هنرمندان آمریکای جنوبی به دعوت فلسطینیان برای تحریم فرهنگی اسرائیل پاسخ مثبت دهند.
گفتنی است فعالان انگلیسی گروه “ذهن‌های خلاق” در تاریخ ۱۰ تیرماه با برپایی تجمعی از کائوتانو ولوسو و گیلبرتو‌گیل خواسته بودند با لغو برنامه خود در اسرائیل به نژادپرست‌ترین رژیم دنیا “نه” بگویند.
در پی فعالیت‌های گسترده کمپین جهانی تحریم اسرائیل (BDS) به ویژه پس از جنگ ۵۱ روزه غزه، بسیاری از مراکز علمی، دانشگاهی و تجاری جهان و هم‌چنین هنرمندان به جمع تحریم‌کنندگان رژیم صهیونیستی پیوسته‌اند تا جایی‌که مدیر جشنواره‌های اسرائیل اعتراف کرده به دلیل افزایش این تحریم‌ها، حجم برنامه‌های فرهنگی این رژیم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. 
منبع: جبهه جهانی مستضعفین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.