خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شگردهای رژیم صهیونیستی برای سوء استفاده از حوادث پاریس

به گزارش ادیان نیوز، هم‌زمان با هر تحول منطقه‌ای یا بین‌المللی رژیم اسرائیل به دنبال تلاش برای سوء استفاده از آن به نفع اولویت‌های سیاسی و امنیتی خود بر می‌آید. در همین راستا تل آویو در ابعاد رسمی و تبلیغاتی به دنبال ترویج مفهوم تطابق جنبش‌های مقاومت در فلسطین و لبنان با گروه‌های تروریستی و قاتلان انسان‌های بی‌گناه در سوریه و عراق و لبنان و یمن و اروپا بر آمده است. به نظر می‌رسد نتانیاهو برجسته‌ترین شخصیت صهیونیستی است که این مأموریت را دنبال می‌کند.
 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گمگشته خود را در حوادث فرانسه یافته است. وی صاحب اصلی شعاری است که در مناسبت‌های متعدد از تریبون سازمان ملل متحد گرفته تا کنست رژیم صهیونیستی مطرح کرده و مدعی شده شکست دادن گروه تروریستی داعش و رها کردن ایران و محور آن به معنی پیروزی در یک جبهه و شکست در جنگ دیگر است.
 
نتانیاهو همچنین در ادبیات خود تفاوتی بین گروه‌های مقاومت فلسطین و جریان‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده و امثال آن قائل نیست. وی همچنین همواره سعی می‌کند بین عملیات انجام شده بر ضد شهرک‌نشینان صهیونیست که با هدف آزادسازی اراضی فلسطین دنبال می‌شود و عملیات تروریستی که انسان‌های بی‌گناه را هدف قرار می‌دهد، شباهت ایجاد کند. اسرائیلی‌ها هم‌زمان سعی دارند خود را به عنوان رژیمی معرفی کنند که قادر به ارائه خدمات امنیتی به دولت‌های غربی در تقابل با تهدیدات تروریستی هستند. در صحبت‌هایی که در مورد اطلاعات ارائه شده در خصوص انفجار هواپیمای روسی مطرح شد، نتانیاهو مدعی شده بود که اطلاعات جاسوسی مرتبط با مهاجمان به این پرواز را به پاریس داده است. البته آرمانگرایی های تل آویو فراتر از آن است که این رژیم بخواهد نقش واسطه خدمات اطلاعاتی را بازی کند،‌بلکه با این نقش می‌خواهد دولت‌های غربی را به سمت خود بکشاند، تل آویو معتقد است که این دولت ها باید دیدگاه ها و مواضع خود را بر اساس موازنه های اسرائیلی ترتیب دهند.
 
به این ترتیب اسرائیلی‌ها سعی دارند وانمود کنند اقدامات آنها در اشغال و تجاوز و ادامه شهرک سازی، حق طبیعی آن‌ها است و در مقابل، اقدامات فلسطینی‌ها در روند مقاومت برای آزادسازی اراضی شان ، تجاوز و تروریسم به شمار می‌رود. صهیونیست‌ها حتی پا را از این مرحله نیز فراتر گذاشته و در گفتمان سیاسی و تبلیغاتی خود علاوه بر این که مقاومت را مسئول کشته شدن اسرائیلی‌ها در جریان انتفاضه می‌دانند، مسئولیت کشته شدن فلسطینی‌ها و غیرفلسطینی‌ها به دست اسرائیلی‌ها را نیز برعهده مقاومت می‌اندازند. درست مانند جنایت‌هایی که اسرائیل در تجاوز اخیر به نوار غزه انجام داده و جنبش حماس را مسئول شهادت فلسطینی‌هایی دانست که با آتش ارتش رژیم اسرائیل کشته شده بودند.
 
در بررسی دقیق گفتمان سیاسی اسرائیلی‌ها که بعد از حملات پاریس تکرار می‌شود، ملاحظه می‌کنیم که تل‌آویو این تحولات را به عنوان فرصتی برای خود می‌داند که باید از آن بهره گرفته و در سطوح مختلف سیاسی و امنیتی و تبلیغاتی از آن به نفع خود بهره‌برداری کند. اسرائیلی‌ها معتقدند که نباید در اشتباهات سابق گرفتار شوند و یهودیان فرانسه را مستقیماً به هجرت به سرزمین‌های اشغالی دعوت کنند. به همین علت نتانیاهو سعی کرد در دعوت یهودیان به هجرت به سرزمین‌های اشغالی از شدت لحن خود بکاهد.
 
در همین رابطه نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار محکوم کردن شدید تمام “اقدامات تروریستی ” شد که فلسطینی‌ها بر ضد اسرائیل انجام می‌دهند. وی اصرار داشت این موضوع را رد کند که شهرک‌نشینان یا ساکنان صهیونیست اراضی اشغالی کاملاً مسئول عملیاتی هستند که فلسطینی‌ها انجام می‌دهند. نتانیاهو معتقد است که تروریسم در این رابطه مسئول است. وی مدعی است: «تروریسم اسلامی به اسرائیل و دولت‌های دیگر حمله می‌کند، چرا که به عبارت ساده به دنبال ویران کردن ما است.»  وی حملات صورت گرفته در سرزمین‌های اشغالی و دولت‌های غربی را حمله به همه انسان‌ها توصیف می‌کند، چرا که از دیدگاه وی محکوم کردن و مبارزه با هر اقدام تروریستی باید به صورت متساوی و بدون تردید صورت گیرد.
 
روزنامه صهیونیستی هاآرتص بر اساس آمارهای وزارت مهاجرت اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی ۶ هزار یهودی فرانسوی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند و انتظار می‌رود این آمار تا پایان سال جاری به بیش از ۷۵۰۰ نفر برسد، یعنی به صورت متوسط رشدی ۱۵ درصدی به نسبت سال ۲۰۱۴ را شاهد خواهد بود. این آمار در سال گذشته ۶۹۸۸ نفر و در سال ۲۰۱۳ میلادی ۳۴۴۰ نفر بوده است.
 
در همین رابطه موشه یعلون وزیر امنیت رژیم صهیونیستی نیز با سوءاستفاده از حوادث پاریس سعی کرد اقدامات سرکوبگرانه این رژیم بر ضد فلسطینی‌ها را توجیه کند. وی در این رابطه پیش‌بینی کرد که دولت‌های عربی توازن موجود بین حفظ امنیت و حفظ حقوق بشر را بعد از حوادث پاریس تغییر دهند. یعلون می‌افزاید که دولت‌های اروپایی از جمله فرانسه شنود مخفیانه از مردم را دنبال می کنند و بررسی گذرنامه‌ها و بازرسی در هنگام ورود به اماکن عمومی را تشدید خواهند کرد. وی توضیح می‌دهد که در آمریکا نیز تا پیش از حوادث ۱۱ سپتامبر توازنی بین مسائل امنیتی و حقوق بشر مطرح بود. تمامی این اظهارات مقدمه‌ای بود تا یعلون این نکته را بگوید که دولت‌هایی که با تروریسم مبارزه می‌کنند، چاره‌ای ندارند. بلکه باید برای ایجاد امنیت این رفتار را از خود نشان دهند.
 
زیپی لیونی وزیر سابق صهیونیست و از مخالفان کابینه نتانیاهو نیز همین رویکرد را دنبال می‌کند. وی مدعی است که دنیا پس از حوادث پاریس به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول قربانیان هستند و بخش دوم کسانی هستند که ضد دنیای آزاد اعلام جنگ کرده‌اند. لیونی معتقد است که مشارکت در غم و اندوه به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه اقدامی که باید در شرایط کنونی انجام داد، این است که بین حضور در کنار تروریسم با تمامی شاخه‌ها و افکار و فعالیت‌هایش یا قرار گرفتن بر ضد آن یک گزینه را انتخاب کرد و هیچ گزینه وسطی در این میان وجود ندارد.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.