خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راز خشم صهیونیست‌ها از وزیر خارجه سوئد

به گزارش ادیان نیوز، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به شدت در قبال اظهارات وزیر امور خارجه سوئد ابراز خشم کرده و از سفیر این کشور در تل آویو در خصوص اظهارات خانم والستروم توضیح جدی خواسته است. این ابراز خشم در حالی صورت می گیرد که وزیر خارجه سوئد میان حوادث پاریس و بحران‌های جاری در خاورمیانه میان تل آویو و فلسطینیان ارتباطی مستقیم برقرار کرده و رشد گروه‌های افراطی را محصول این منازعه دانسته بود. همچنین والستروم سیاست‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی را شکست خورده توصیف کرده بود.
 
مقامات وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، این اظهارات را غیر قابل قبول و تحریک کننده توصیف کرده و آن را محکوم کرده‌اند. اما سوال اصلی اینجاست که دلیل اصلی نگرانی و نارضایتی مقامات صهیونیستی از اظهارات وزیر امور خارجه سوئد چیست؟
 
شاید تصور شود دلیل اصلی خشم مقامات رژیم صهیونیستی از والستروم کلیت اظهارات وی و ایجاد ارتباط میان سیاست‌های خصمانه صهیونیست‌ها در منطقه و تاثیر آن بر رشد گروه‌های تروریستی باشد اما باید گفت در حالی که این جنبه از نارضایتی صهیونیست‌ها به جای خود محفوظ است، این نارضایتی ابعاد گسترده تری نیز دارد. صهیونیست‌ها به طور کلی از طرح نام تل آویو در کنار حوادث پاریس وحشت‌زده هستند. هر آنچه بخواهد میان حوادث پاریس و نقش رژیم صهیونیستی نوعی ارتباط مستقیم یا حتی غیر مستقیم ایجاد کند، مورد خشم و نارضایتی شدید تل آویو قرار می‌گیرد.
 
از این رو راز خشم صهیونیست‌ها از دولت سوئد و وزیر امور خارجه این کشور، ایجاد ارتباطی غیر مستقیم و بلکه شبه مستقیم میان تل آویو و حوادث پاریس است. این اقدام در جریان حملات مبهمی که به نشریه هتاک شارلی ابدو در سال گذشته صورت گرفت نیز قابل مشاهده بود. رژیم اشغالگر قدس به عنوان یک بازیگر بحران ساز در منطقه و نظام بین الملل مورد شناسایی افکار عمومی دنیا قرار گرفته است. این بازیگر بحران ساز به هیچ عنوان قصد ندارد هنگام وقوع بحران‌های جدی در جهان، از جمله بحران‌هایی امنیتی مانند حوادث اخیر، نامی از آن برده شود. از این رو برخورد سلبی مقامات صهیونیستی با وزارت امور خارجه سوئد از نگرانی تل آویو نسبت به افشای برخی حقایق مربوط به حمایت مستقیم و غیر مستقیم این رژیم از حملات پاریس صورت می گیرد. وجود فعال لابی‌های صهیونیستی فعال در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی فرانسه، که حتی به درون احزاب راستگرا و سوسیالیست فرانسه نیز نفوذ کرده‌اند این موضوع را پررنگ تر می سازد.
 
این نخستین بار نیست که صهیونیست‌ها نسبت به مقامات سوئدی خشمگین می‌شوند. در سال ۲۰۰۹ میلادی روزنامه سوئدی افتن بلادت دست به انتشار گزارشی تکان دهنده در خصوص فروش اعضای بدن فلسطینیان به شهادت رسیده و به عبارت بهتر، قاچاق اعضای بدن فلسطینیان توسط صهیونیستها زد. انتشار این گزارش منجر به خشم شدید اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی و احضار سفیر سوئد در تل آویو شد. این اقدام باعث شد تا روابط تل اویو و استکهلم به شدت مخدوش شود. با این حال فردریک راینفلت نخست وزیر سابق سوئد حاضر نشد از اقدام به حق روزنامه آفتن بلادت عذرخواهی کند. همین مسئله منجر به افزایش بیشتر خشم لیبرمن و دیگر مقامات رژیم اشغالگر قدس گردید. نارضایتی صهیونیست‌ها از افشاگری های صورت گرفته توسط یک روزنامه نگار سوئدی موضوعی نبود که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.
 
تل آویو از اینکه به عنوان نماد ترور در نظام بین الملل مورد شناسایی افکار عمومی دنیا قرار گیرد به شدت وحشت زده است. این در حالیست که روز به روز بر روند صعودی نفرت عمومی از صهیونیست‌ها افزوده می شود. هر اندازه زمان سپری می شود بر شدت خشم و نفرت افکار عمومی دنیا از جنایات رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان و بقیه ملت‌های منطقه افزوده می شود. در حال حاضر نیز صهیونیست‌ها نگران هستند که گره خوردن نام آنها با حوادث پاریس منجر به تشدید این روند شود.
 
نکته دیگر اینکه صهیونیست‌ها به شدت نگران تاثیرپذیری افکار عمومی فرانسه نسبت به نقش منفی لابی‌های صهیونیستی در کشورشان هستند. تل آویو و لابی های مرتبط با آن در کشور فرانسه هم اکنون به عنوان لابی هایی مشکوک و دردسرساز در نزد افکار عمومی فرانسه مورد شناسایی قرار گرفته‌اند. این روند نیز با گذشت زمان تشدید شده و افشای ابعاد جدید از حوادث اخیر پاریس نیز ان را تشدید خواهد کرد.
منبع: تسنیم
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.