خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توهین گسترده به مقدسات اسلامی در آمریکا

به گزارش ادیان نیوز، گزارش‌های متعدد از ایالت‌های آمریکا از افزایش «جرائم نفرت‌پراکنانه» نسبت به مسلمانان بعد از حملات بامداد شنبه در پاریس حکایت دارد.
بعد از اعلام فرمانداران بیش از نیمی از ایالت‌های آمریکا مبنی بر عدم پذیرش مهاجران سوری، «شورای روابط آمریکا – اسلام»، موارد متعددی از حملات خرابکارانه، تهدید و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان از مراکز اسلامی ایالت‌های مختلف آمریکا اعم از ماساچوست، فلوریدا، تگزاس، کنتاکی، ویرجینیا، تنسی، اوهایو، نیویورک و غیره دریافت کرده و به ثبت رسانده است. 
به گزارش الجزیره، مقامات  «مرکز اسلامی» در ایالت «نبارسکا» می‌گویند مسلمانان، روز دوشنبه بعد از ورود به مسجد، متوجه شده‌اند روی دیوار مسجد، تصویر برج ایفل کشیده شده است.
در ایالت تگزاس، مسلمانان، صبح دوشنبه مسلمانان هنگام ورود به مسجد با قرآن پاره‌شده روی درب ورودی مسجد و برخی از بدترین اشکال توهین‌های دیگر مواجه شدند.
در ایالت فلوریدا، درست ساعاتی بعد از حمله پاریس، فردی با «مرکز اسلامی» این ایالت تماس گرفت و تهدید کرد که یک شبه‌نظامی قرار است به آنجا بیاید و همه را به ضرب گلوله بکشد.
در یکی از مساجد فلوریدا که مکان آن اعلام نشده تهدیدهای مشابهی انجام شده و فرد تماس‌گیرنده تهدید کرده که در مسجد بمب‌گذاری خواهد کرد و تمام حاضران را با گلوله خواهد کشت. 
در شهر پورتلند در ایالت اورگون، عده‌ای بیرون مسجد تجمع کرده و علیه مسلمانانی که وارد مسجد شده‌اند شعار داده‌اند. آنها مسلمانان را «ترسوهایی» خطاب کرده‌اند که راهی جهنم خواهند شد.
روز سه‌شنبه در شهر شارلوت، در ایالت کارولینای شمالی فردی، بعد از آنکه فکر کرد راننده یک خودرو مسلمان است او را مورد ضرب و شتم قرار داد و تهدید به مرگ کرد. 
یک خانواده مسلمان در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا هم گفتند مهاجمان ناشناس به خانه‌شان شلیک کرده‌اند. 
کوری سایلور، سخنگوی شورای روابط آمریکا – اسلام به الجزیر گفت که تصمیم فرمانداران آمریکایی برای ممانعت از ورود مهاجران سوری به خاک آمریکا به اسلام‌هراسی در این کشور دامن زده است. وی گفت: «این اقدام به انها مجوزی می‌دهد برای آنکه رفتارهای شنیع‌تری که احتمالاً درباره آن فکر می‌کنند را عملی کنند.»
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.